پاپی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معضل خوزستان در حال تبدیل شدن به تهدید ملی است/حذف بودجه کنترل ریزگردها از سوی دولت

نماینده مردم دزفول گفت: استان خوزستان سال‌هاست که درگیر پدیده ریزگردها بوده اما این معضل در حال تبدیل شدن به تهدید ملی است.

معضل خوزستان در حال تبدیل شدن به تهدید ملی است/حذف بودجه کنترل ریزگردها از سوی دولت
عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره معضل ریزگردها و آلودگی استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان سال‌هاست که درگیر پدیده ریزگردها بوده اما این معضل در حال تبدیل شدن به تهدید ملی است. 

وی با اشاره به اظهارات وزیر نیرو درباره اینکه رطوبت بالا در این استان منجر به قطع برق و سیستم‌های ارتباطی شده است، گفت: این حرف وزیر جای تاسف دارد و به این معنی است که یا در خوزستان نباید باران ببارد و یا به دنبال هر بارشی باید منتظر قطع آب، برق و تمام سیستم‌های ارتباطی باشیم که این موضع گیری از یک وزیر پذیرفتنی نیست. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی ادامه داد: نمایندگان در مجلس چندین پیشنهاد برای مقابله با پدیده ریزگردها مطرح کرده اند اما دولت 2 سالی است که بودجه کنترل ریزدگرها را حذف می‌کند! آیا دولت نمی‌خواهد به فکر سلامتی مردم باشد؟ آیا استخراج نفت و اقتصاد برای دولت اهمیت ندارد؟  

پاپی زاده تصریح کرد: وضعیت آلودگی در استان خوزستان منجر به افزایش بیماری‌های پوستی و تنفسی شده است به طوری که گاهی روزانه 20 هزار نفر راهی بیمارستان می‌شوند در حالی که بیمارستان‎‌ها توان و ظرفیت پاسخگویی به آنها را ندارند. 

وی تاکید کرد: دولت باید  فکری به حال خوزستان و 22 استان دیگر بکند که لطمه دیدن این استان‌ها یعنی لطمه خوردن اقتصاد و توسعه کشور. 

نماینده مردم دزفول با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه در گزارش‌های سازمان محیط زیست و حتی واکنش دولت و وزرا  نسبت به این موضوع ملی چیزی دیده نمی‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار