ساری،

مناسب بودن کیفیت پرتقال های شب عید

کیفیت مطلوب ترکیبات پرتقال داخلی انکارناپذیر است.

مرتضی گل‌محمدی رییس پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ارزیابی کیفیت پرتقال‌های انباری شب عید آغاز شده و به اتمام نرسیده است اما نتایج اولیه نشان می‌دهد پرتقال‌های انباری تاکنون از ۱۰، امتیازات ۶، ۸ و ۱۰ را گرفتند.

وی گفت: آنالیز کیفیت به دو روش فیزیکی و شیمیایی انجام می‌شود و در روش فیزیکی ظاهر، رنگ و طعم و در روش شیمیایی به میزان ترکیبات موجود در میوه توجه می‌شود.

گل‌محمدی با بیان اینکه پرتقال‌های تولید داخل از لحاظ ترکیبات در سطح بسیار بالاتری از پرتقال‌های کشورهای دیگر مانند ترکیه و مصر قرار دارند افزود: ویتامین C بسیار بالای پرتقال داخلی از نظر تغذیه‌ای دارای اهمیت زیادی است و به‌طور قطع می‌توان گفت کیفیت مطلوب ترکیبات پرتقال های داخلی انکارناپذیر است.

رییس پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری گفت: درخت پرتقال تا دمای صفر درجه را تحمل می‌کند اما کاهش دمایی که در شمال کشور اتفاق افتاد و به زیر صفر درجه رسید، بخشی از پرتقال‌های شمال را دچار بی‌آبی کرد.

گل محمدی افزود: بر اساس تحقیقات پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری میزان خسارات به باغ‌های مرکبات بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بود و کمترین آسیب برای میوه‌های غرب استان و بیشتر آسیب برای شرق استان ثبت شده است.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار