همدان؛

مشکلی در توزیع میوه شب عید نداریم

معاون فرماندار شهرستان بهار از نبود مشکل در توزیع میوه عید در شهر بهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اکبر سلطانی راد در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان گفت:اعضاي ستاد تنظيم بازار بايد آرامش موجود در بازار در طول خريد نوروزي و تعطيلات نوروزي برقرار کنند.


وی افزود: با توجه به مقايسه و اعلام قيمت گروه کالاهايي، نوسان قيمت قابل توجه نداشتيم و عرضه و تقاضا مهم ترين عامل تعيين قيمت کالا مي باشد و سيب زميني مصداق همين موضوع است.

سلطاني راد در ادامه با اشاره به اکيپ هاي گشت مشترک گفت: طبق دستور استان بايد نظارت بر بازار تشديد شود و شهرداري بهار با هماهنگي اتاق اصناف در چند نقطه پر جمعيت شهر محل هاي توزيع ميوه شب عيد را آماده کنند.

معاون فرماندار بهار به ارائه گزارش در خصوص آمار بازرسي 12 ماهه سال 94 پرداخت و گفت: تعداد یازده هزار و 451 مورد بازرسي انجام شده و تعداد 425 فقره پرونده به ارزش ريالي 2 ميليارد و 236 ميليون و 843 هزار ريال جريمه شدند.

علي اکبر سلطاني راد اضافه کرد: تعداد شکايات رسيده 572 مورد بوده که منجر به تشکيل پرونده 241 فقره شده است.

 وي بيشترين درصد تخلفات را مربوط به گرانفروشي اعلام کرد: گرانفروشي با 27 درصد تخلفات، عدم درج قيمت، تقلب و کم فروشي به ترتيب از ديگر تخلفات بوده است.

وي اظهار داشت: از سال 93 متولي خريد ميوه شب عيد، به سازمان تعاون روستايي استان محول شد و در سال گذشته 60 % ميوه شهرستان بهار را جذب کرديم و در نهايت رضايت مردم جلب شد و امسال خريد ميوه به کميته استاني محول شده است.

وي اعلام کرد: از 700 تن سيب ( 60% سيب زرد و 40% سيب قرمز ) سهميه استان همدان که 100 % تهيه شده است، مقدار 40 تن سهميه اين شهرستان است که 50% سيب قرمز استخواني و 50% سيب زرد مي باشد که در سبدهاي 8 کيلوئي با تعداد 24 عدد با سايز نرمال چيده شده است.

وي ادامه داد: از 1300 تن پرتقال سهميه استان همدان، مقدار 70 تن سهميه اين شهرستان است که در سبد هايي به رنگهاي آبي و زرد و به وزن 7 يا 8 کيلويي بسته بندي شده اند.

سلطاني راد تصريح کرد: پرتقال و سيب خريداري شده از کيفيت خوبي برخوردار است که بصورت توافقي خريد شده است و از لحاظ سايز و کيفيت مشکل پارسال را نداريم.

وي از اختصاص بخشي از سهميه شهرستان به روستاهاي بزرگ اين شهرستان بر اساس سرانه جمعيت خبر داد. وي گفت: 4 عامل توزيع ميوه شب عيد در شهر بهار، 2 عامل در لالجين، و يک عامل در صالح آباد و يک عامل در مهاجران، توزيع اين ميوه را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، توزیع میوه ، شب عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.