همدان؛

از خرید تا نگهداری آجیل ایام نوروز

آجیل ها از آن دسته مواد غذایی هستند که اگر در شرایط خاص خودشان نگهداری نشوند نه تنها خوردن آنها مفید نخواهد بود بلکه برای سلامتی مضر هم خواهد بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهره موسوی کارشناس ارشد تغذیه گفت: آفلاتوکسین نام سمی است که از قارچ های موجود در آجیل های کهنه تولید میشوند و عوارض سریع یا طولانی مدت در فرد مصرف کننده ایجاد خواهد کرد وهمچنین تهدیدی جدی برای کبد محسوب میشوند.


وی با بیان اینکه تا از سلامت آجیل مطمئن نشده اید از خرید آن پرهیز کنید افزود: آجیل نباید بوی نامطبوع، بوی نای ،ماندگی وترشیدگی بدهد وهمچنین از آجیل های فله ای براق ،رنگ شده خوداری کنید چرا که آنها از انواع کهنه و نامرغوبترین نوع آجیل ها هستند که با رنگ های مصنوعی و غیر مجاز آنها را به این شکل در آوردند.

موسوی به شهروندان توصیه کرد از دستفروشان خرید نکنند و از فروشگاهای معتبر خرید کنند و اگر می خواهید هر کدام از انواع خانواده آجیل را خریداری کنید بهتر است که نوع خام آنرا تهیه کنید چرا که ماندگاری بالاتری نسبت به نوع شور و یا بو داده ی آن دارند و همچنین از خرید آجیل های با کپک زدگی ، وجود حفره وبقایای حشرات ریز مرده یا زنده خود داری کنید که از نشانه های آجیل کهنه و فاسد است.

کارشناس تغذیه با اشاره به این مطلب که گرمای زیاد باعث خراب شدن آجیل میشود گفت: پس از هر بار مصرف و پذیرایی آنها را در ظرفی در بسته در یخچال نگهداری کنید و مطمئن شوید که ظرف شما هوای داخل یخچال را به درون خود راه نمی دهد چرا که آجیل ها میتوانند به راحتی بوی مواد اطراف را به خود بگیرند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار