کرمانشاه؛

آغاز فعالیت سامانه سپهتن در استان کرمانشاه

سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای موسوم به سپهتن از فردا 25 بهمن در راههای استان فعال خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای موسوم به سپهتن از فردا 25 بهمن در راههای استان فعال خواهد شد.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار داشت: از فردا پایش تردد اتوبوسها در کریدور های اصلی استان که مجهز به تجهیزات سامانه سپهتن شده اند توسط این سامانه انجام خواهد شد .

وی افزود: از مدتها قبل از طریق اتحادیه ها به رانندگان ابلاغ گردیده در   اتوبوسهای فعال درمحورهای موصوف تجهیزات مربوط به سامانه سپهتن را نصب نمایند تا پایش تردد آنها برای مرکز کنترل میسر گردد، لذ از فردا مدارک رانندگان اتوبوس های فاقد تجهیزات با ارائه رسید 48 ساعته اخذ می گردد تا در این فرصت اقدام به نصب تجهیزات نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اجرا و فعال سازی سامانه ملی سپهتن در کشور و استان با هدف ارتقای بهره وری حمل ونقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی، از جمله کاهش زمان سفر، احترام به حقوق شهروندی، بهینه سازی مصرف سوخت و ارائه خدمات و اطلاعات به مراجع ذی صلاح قانونی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد با پایش هوشمند لحظه ای و ممکن سازی شناسایی متخلفان، ایجاد بانک اطلاعاتی عملکرد رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل، فراهم سازی مشارمت شرکتها و مالکان خودروها در کنترل رفتار رانندگان، تسریع در امداد و نجات و حذف ارتباطات کنترلی چهره به چهره از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان عنوان کرد: یکی دیگر از کارکردهای کنترلی سامانه، قابلیت ردگیری دقیق خودروها و محوله های قاچاق، سرقتی و مشکوک است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار