مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد؛

حجم وسیع آبگیری چشمه‌ها و رودخانه‌های استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائم استان بوشهر حجم آب وسیع و قابل توجهی در خود جای دهند.

حجم وسیع آبگیری چشمه‌ها و رودخانه‌های استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی در نشست ستاد مدیریت بحران آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه ستاد فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی سیل در بوشهر تشکیل شده است، اظهار داشت: شرکت آب‌منطقه‌ای بوشهر در حالت آماده‌باش است و با توجه به وضعیت بارندگی‌های پیش‌بینی‌شده برای استان، برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی تلاش ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به پیش‌ینی‌های صورت گرفته برای بارش شدید باران در استان بوشهر تا اواخر هفته جاری، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائم استان بوشهر حجم آب وسیع و قابل توجهی در خود جای دهند.

وی با تاکید بر شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و پر خطر در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها، اضافه کرد: بازدید از سدها، بندها، شبکه‌ها، سازه‌های آبی و کنترل موارد سازه‌ای، ایمن سازی کارگاه‌های پروژه‌ها و کنترل آنها ضروری است.

رجایی با اشاره به بررسی و شناسایی نقاطی که در سیلاب‌های اخیر آسیب‌پذیر بوده‌اند، گفت: زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باید فراهم شود و ماشین‌ آلات سبک و سنگین در کناره سازه‌ها و مکان‌های سیل‌خیز استقرار داشته باشند و از همه اهالی استان نیز می‌خواهیم نکات ایمنی در ترددها و حضور در مناطق حادثه‌خیز را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.