لاوروف: جلوگیری از مشارکت ایران در نبرد با داعش اقدامی غیرسازنده است/ آمریکا نقش حزب‌الله در مبارزه با تروریست‌ها را بپذیرد

وزیر خارجه روسیه از مانع‌تراشی درباره مشارکت ایران در نبرد با گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد، ممانعت از مشارکت ایران در نبرد با داعش غیر سازنده است. لاوروف در مصاحبه با «ان‌تی‌وی» گفت جلوگیری غیرمنطقی از مشارکت ایران در ائتلاف ضد تروریسم، اصولی نیست.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: روسیه از آمریکا برای مشارکت در نشست آستانه دعوت کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا باید نقش حزب‌الله را در مبارزه با داعش در سوریه بپذیرد.

لاوروف در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: روسیه به مذاکرات ژنو که قرار است بیستم این ماه برگزار شود امید بسته است، شکست این مذاکرات به جایگاه سازمان ملل متحد آسیب خواهد زد.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: اسرائیل باید ادعای خود را مبنی بر اینکه تسلیحات روسی در سوریه در اختیار حزب‌الله قرار می‌گیرد، اثبات کند.

وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد روسیه، ایران و ترکیه روی نشست جدید میان دولت سوریه و معارضان مسلح کار می کنند. لاوروف در ادامه این مصاحبه گفت: «تلاش‌های جدیدی درباره حل و فصل مسئله سوریه صورت خواهد گرفت.»

وی به مذاکرات بیشتر روسیه، ایران و ترکیه درباره جزئیات سازوکاری برای نظارت بر اجرای توافقنامه آتش‌بس سوریه سوریه اشاره کرد و افزود: این جزئیات به طور کلی تصویب و به زودی به شکل عملی اجرا می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت قصد دارد به زودی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره اوضاع اوکراین و سایر مسائل بین‌المللی گفتگو کند.

لاوروف در مصاحبه با ان تی وی اعلام کرد: «ما درباره جنبه‌های مختلف مناسبات دوجانبه نیز گفتگو خواهیم کرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
با سلام به همه دوستان
آمریکا کیه چیه اشیاست جانوره یا گیاه. واقعا کوره یا خودشو زده به کوری...
یکی نیست بهش بگه بابا بسته دیگه. خستمون کردی تکراری. ی کم حرف جدید حرف نو. اگه ایران یا حزب الله یا سازمانهای بشردوستانه چند کشور معدود دیگه نبود که از دست جنایتهای شیطانی آمریکا دنیایی باقی نمونده بود.
لاوروف جان شما خودتو ناراحت نکن حتی مردم آمریکا هم از دست به اصطلاح سیاستمداراشون به سطوح اومدن و واموندن......
آخرین اخبار