هزینه 11 میلیارد دلاری پنتاگون برای جنگ با داعش+ گرافیک

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حدود 11 میلیارد دلار برای جنگ با داعش هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استتیستا؛ جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد این کشور تا 31 دسامبر 2016، 10 میلیارد و 99 میلیون دلار برای جنگ با تروریست‌های داعش هزینه کرده است. 

البته آمارهای ارائه شده شامل هزینه حملات هوایی، تجهیزات نظامی و ناوهای مستقر در خلیج فارس می‌شود و اگر هزینه روزانه نیروهای مستقر در عراق نیز درنظر گرفته شود به حدود 12 میلیارد و 500 میلیون دلار خواهد رسید.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی تا 27 ژانویه 2017 بالغ بر 136 هزار و 67 بار برای انجام عملیات علیه مواضع گروه‌های تروریستی به پرواز درآمدند.

هزینه 11 میلیارد دلاری پنتاگون برای جنگ با داعش+ گرافیک///////////////////////

17 هزار و 734 حمله هوایی از هفته گذشته علیه تروریست‌ها انجام شده که سهم عراق 10 هزار و 948 حمله و سهم سوریه 6 هزار و 785 حمله بوده است.

پنتاگون مدعی است از دسامبر گذشته 31 هزار و 900 بار مواضع داعش را هدف حملات موشکی قرار داده و در جریان آن 164 تانک، 388 خوردوی زرهی و 8 هزار و 638 کمین‌گاه را معدوم کرده است.

یک منبع مطلع در ارتش آمریکا اوایل دسامبر در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت احتمالا از آغاز جنگ با داعش در سال 2014، بیش از 5 هزار تروریست این گروه کشته شده‌اند.

با استناد به گزارش‌های پنتاگون می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که آمریکا برای کشتن هر تروریست داعشی 220 هزار دلار هزینه کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میم
۱۱:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
این هزینه برای پرورش داعش بوده نه مقابله با داعش
-
سجاد
۱۰:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
دروغه داداش دروغه بخدا . این هزینه برای کمک به داعش و پشبرد اهدافشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
خودت کردی که لعنت بر خودت باد
آخرین اخبار