درخواست فرانسه و انگلیس برای ادامه فشار بر داعش

فرانسه و انگلیس خواستار ادامه فشار ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه و انگلیس روز سه شنبه اعلام کردند در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا راهبرد جدیدی را برای شکست دادن افراط گرایان بررسی می کند، ائتلاف تحت رهبری آمریکا باید به اعمال فشار علیه گروه تروریستی داعش ادامه دهد و شهر رقه را بازپس گیرد.

براساس این گزارش، «فرانسوا دولاتر» سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد گفت: فرانسه جنگ علیه داعش را « اولویت شمار یک » قلمداد می کند.

دولاتر گفت: بسیار مهم است کشوری که ما در آن زندگی می کنیم به طور کامل تهدید داعش را تشخیص دهد.

دولاتر در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص تهدید داعش، گفت: ما به نیروهای عراقی کمک کردیم موصل را باز پس گیرند. نبرد برای بازپس گرفتن رقه در سوریه نیز بسیار مهم است.

انگلیس نیز اعلام کرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در سال 2014 میلادی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا آن را ایجاد کرد، باید مسیر خود را حفظ کند.

«پیتر ویلسون» معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: گام بعدی برای ما حمله به داعش در رقه و در موصل و ادامه دادن به این حرکت است که ما موفق شده ایم آن را حفظ کنیم.

ویلسون خاطر نشان کرد: داعش در وضع بسیار بدی است، از لحاظ مالی فلج شده است، بسیاری از سرکردگانش کشته شده اند و پیوستن اعضای خارجی به این گروه به شدت رو به کاهش است.

وی افزود: مسئله اصلی حفظ تمرکز بر داعش و حمله به داعش به جای حمله به غیر نظامیان بی گناه است.

«جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت: در حالی که داعش از لحاظ نظامی در چند منطقه در وضع دفاعی است، همچنان به نظر می رسد وجوه کافی برای ادامه نبرد در اختیار داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار