برگزاری همه‌پرسی در سوئیس برای لغو قوانین سخت‌گیرانه شهروندی

مردم سوئیس به منظور تسهیل فرآیند دریافت اقامت در این کشور به پای صندوق‌های رأی می روند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مردم سوئیس قرار است امروز (یکشنبه) برای تصمیم گیری در خصوص قوانین سخت گیرانه کشورشان درباره حقوق شهروندی به پای صندوق های رأی بروند. 

متولد شدن در سوئیس، بدست آوردن حق شهروندی این کشور را تضمین نمی کند و شهروندانی که سوئیسی نیستند باید معمولا 12 سال صبر کنند تا بتوانند درخواست شهروندی خود را ارائه دهند. همچنین برای دریافت حق شهروندی در سوئیس گذراندن مصاحبه ها و آزمون های دولتی اجباری است.

نتیجه این همه پرسی افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد که در سوئیس متولد شده اند و والدین آنها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان هم به طور دائم در این کشور اقامت داشته اند.

حامیان این طرح برای تسهیل فرآیند تصمیم گیری گفته اند: بسیار احمقانه است که از افرادی که در سوئیس متولد شده اند و تمام زندگی شان را در این کشور گذرانده اند بخواهیم که گفته های خود را اثبات کنند.

این درحالیست که مخالفان این طرح هم اعلام کرده اند: این رأی گیری می تواند در نهایت باعث شود افراد غیرمقیم سوئیس که 25 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، به راحتی اقامت سوئیس را دریافت کنند.

در 30 سال گذشته، سه بار تلاشِ مردم سوئیس برای تسهیل قوانین دریافت حق شهروندی این کشور با شکست مواجه شده است. این بار هم نظرسنجی ها نشان می دهد مردم شهرهای بزرگ سوئیس از این طرح حمایت می کنند؛ اما مردم مناطق روستایی با آن مخالفند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار