اردوغان: مردم با رای خود تغییرات قانون اساسی را تایید خواهند کرد

رئیس جمهور ترکیه گفت: مردم با رای خود فرایند همه پرسی و تغییرات قانون اساسی ترکیه را تایید می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: مردم با وجود برخی کارشکنی ها، با رای خود فرایند همه پرسی و تغییرات قانون اساسی ترکیه را تایید خواهند کرد.

وی در نشست شورای اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه افزود: ما برای مقاومت در مقابل تروریست ها تغییر سیستم حکومتی به ریاستی را آغاز کردیم و این گام برای مقابله با همراهان تروریست‌ها برداشته شد و بر این اساس من این روند را راهی مقدس تلقی می کنم و باور دارم که مردم هم با رای موافق، این روند را تایید خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به رشد اقتصادی مداوم ترکیه در سال های 2002 تا کنون به جز سال 2009 که متاثر از بحران اقتصادی جهانی بود، بیان کرد: برای رشد اقتصادی مناسب از اینجا بسیجی برای ایجاد اشتغال آغاز می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش سریع نرخ بیکاری اظهار کرد: موسسه‌های اعتبارسنجی موجود چه سخنی برای گفتن دارند و اصولا تحولات اقتصادی ما به شما چه ربطی دارد و و موضوع سیاسی همه پرسی قانون اساسی در ترکیه چه ربطی به شما دارد؟

وی ادامه داد: برخی قصد دارند تورم را بهانه کرده و علیه دولت بتازند ولی باید بگویم که این تغییرات قیمت ساختگی بوده و همه به علت بالا بودن نرخ سود بانکی است چرا که تورم و بهره نسبت مستقیمی با یکدیگر داشته و رابطه معکوس ندارند و کسی در این خصوص ما را فریب ندهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار