حمایت 60 درصدی مردم سوئیس از تسهیل قوانین اعطای حق شهروندی به مهاجران

نتایج همه‌پرسی روز گذشته در سوئیس نشان داد بیش از 50 درصد مردم این کشور خواهان تسهیل فرآیند دریافت تابعیت هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مردم سوئیس روز گذشته (یکشنبه) برای تصمیم‌گیری درخصوص قوانین سخت‌گیرانه کشورشان درباره اعطای حق شهروندی به پای صندوق‌های رأی رفتند. در این همه پرسی، مردم سوئیس نشان دادند که خواهان تسهیل قوانین دریافت حق شهروندی برای نسل سوم مهاجرانی هستند که در این کشور زندگی می کنند. 

نتایج این همه‌پرسی حاکی از آن است که 60.4 درصد از مردم سوئیس خواستار تسهیل قوانین دریافت حق شهروندی هستند. نتیجه این همه‌پرسی دریافت حق شهروندی سوئیس را برای همه آنهایی که زیر 25 سال هستند و والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگشان چندین سال در سوئیس زندگی می کرده اند، آسان می کند. 

نتیجه این همه‌پرسی فقط حدود 25000 نفر از مردم سوئیس را تحت تأثیر قرار می دهد. حدود یک چهارم جمعیت 8.2 میلیون نفری سوئیس را افرادی تشکیل می دهند که در این کشور متولد نشده اند. 

سوئیس که جزء 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نیست، در چند قرن گذشته اتباع خارجی زیادی را پذیرفته است. در 30 سال گذشته، سه بار تلاشِ مردم سوئیس برای تسهیل قوانین دریافت حق شهروندی این کشور با شکست مواجه شده است. این بار هم نظرسنجی ها نشان داد مردم شهرهای بزرگ سوئیس از این طرح حمایت می کنند؛ اما مردم مناطق روستایی با آن مخالفند.

طبق قوانین جاری سوئیس، متولد شدن در این کشور دریافت ملیت سوئیسی را تضمین نمی‌کند اما با نتیجه‌ای که در همه‌پرسی روز گذشته به دست آمد، شرایط دریافت حق شهروندی برای این افراد آسان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار