تصمیم آمریکا برای احداث یک پایگاه نظامی در گرجستان

آمریکا قصد دارد یک پایگاه نظامی در گرجستان احداث کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جورجیا تودی؛ وزارت دفاع آمریکا قصد دارد یک پایگاه نظامی مشابه با آنچه سال‌ها پیش در آلمان (واقع در منطقه خوخانفل) احداث کرده بود، در گرجستان دایر کند. پایگاه نظامی آمریکا در آلمان برای آموزش‌های نظامی نیروهای آمریکایی در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیروهای ناتو نیز پیش از اعزام به افغانستان در این پایگاه دوره‌های ویژه آموزشی را سپری می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود پایگاه جدید نظامی آمریکا در گرجستان نیز همین کارآیی را داشته باشد و به یک مرکز آموزشی برای نیروهای ناتو تبدیل شود.

وزارت دفاع گرجستان اعلام کرد "لوان ایزوریا"، وزیر دفاع، و "ولادیمیر چاچیبای"، رئیس ستاد کل ارتش این کشور، به تازگی از پایگاه نظامی آمریکا در آلمان دیدن کردند و شرایط کاری این پایگاه را مورد ارزیابی قرار دادند. این دو مقام عالی رتبه نظامی گرجستان با "فردریک بن خودجس"، فرمانده نیروهای زمینی آمریکا در اروپا، و "آنتونیو آئوگوستو"، فرمانده مرکز آموزش نظامی نیروهای آمریکا در اروپا، دیدار و گفتگو کردند. 

وزارت دفاع گرجستان همچنین اعلام کرد "آنتونیو آئوگوستو" به زودی برای بررسی جزئیات احداث پایگاه نظامی آمریکا در گرجستان به تفلیس سفر خواهد کرد. 

مقامات گرجستان و آمریکا سال گذشته به یک توافق نظامی مشترک در ارتباط با برنامه سه ساله آموزش نیروهای گرجستانی دست یافتند. احداث پایگاه نظامی آمریکا در گرجستان نیز بخشی از همین توافق است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
بایدبارواسای محترم گرجستان وهمسایگان به گفتگوپرداخت وتفهیم وتبیین کردکه همسایه های خودمان وخودمان می توانیم ازعهده ی همه ی کارهابیائیم واگرخدایی ناکرده نواقصاتی هست باهم اندیشی وهمدلی فائق آییم.

سزاوارنیست پای بیگانگان به منطقه بازشود.
آخرین اخبار