عبادی: بیشتر عناصر خارجی داعش از موصل گریخته‌اند

نخست‌وزیر عراق با اشاره به درگیری‌های داخلی بین عناصر گروه تروریستی داعش در موصل، از فرار شماری از آنان به سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، اعلام کرد بیشتر عناصر خارجی گروه تروریستی داعش از موصل فرار کرده‌اند.

وی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با استانداران عراق در بغداد گفت بیشتر عناصر خارجی گروه تروریستی داعش و خانواده هایشان از موصل به سوریه فرار کرده‌اند.

نخست وزیر عراق همچنین از کاهش تعداد اعضای گروه تروریستی داعش در موصل خبر داد.

عبادی با اشاره به درگیری‌های داخلی بین عناصر این گروه تروریستی در موصل در شمال عراق، گفت بیشتر عناصر خارجی گروه داعش به همراه خانواده هایشان از استان نینوا خارج شده‌اند و مناطق تحت اشغال تروریست های داعش بسیار کاهش یافته است.

وی افزود بسیاری از عناصر داعش در درگیری های چند ماه اخیر در موصل به هلاکت رسیدند و توانایی های دشمن تا حد زیادی کاهش یافته است و در این درگیری ها چند تن مواد منفجره و انواع سلاح از تروریست ها کشف و ضبط شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد غیرنظامیان عراقی اطلاعات درباره انبارهای سلاح و مهمات گروه داعش را در اختیار نیروهای امنیتی قرار می دهند و پیش‌بینی می شود همه مناطق تحت اشغالِ موصل به زودی از کنترل گروه تروریستی داعش خارج شود.

عبادی در حالی از آزادسازی قریب الوقوع موصل خبر داد که عملیات نظامی برای آزادسازی بخش غربی موصل به زودی آغاز خواهد شد. فرماندهان نظامی پیش از این اعلام کردند همه اقدامات اولیه و تدارکات لازم برای آغاز عملیات نظامی در غرب موصل به اتمام رسیده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار