نامه 9 سناتور جمهوری‌خواه به ترامپ برای اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال روسیه

9 سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای، از رئیس‌جمهور جدید این کشور خواستند رویکردی «سخت‌گیرانه» در برابر روسیه اتخاذ کند.

نامه 9 سناتور جمهوری‌خواه به ترامپ برای اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: 9 سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز پنج‌شنبه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، خواستند رویکردی «سخت‌گیرانه» در برابر روسیه اتخاذ کند.

این افراد که «جان کورنین»، فرد شماره دو حزب جمهوری‌خواه، در میان آنان است در نامه‌ای به ترامپ نوشتند همکاری با مسکو در بسیاری از زمینه‌ها ضروری است اما آنها خواستار اقدام سخت بر سر اوکراین، سوریه و امنیت سایبری هستند.

آنها در این نامه نوشتند: «با این حال، در حالی که ما به دنبال زمینه مشترک با روسیه در حوزه‌های منافع مشترک هستیم، نباید همکاری با روسیه را بر منافع بنیادین خود در دفاع از متحدان و ارتقای ارزش‌هایمان ترجیح دهیم.»

این نامه می افزاید آمریکا باید تجاوز روسیه را در اوکراین محکوم و اقداماتی -از جمله حفظ تحریم‌های سابق و اعمال تحریم‌های جدید در صورت لزوم- برای توقف آن اتخاذ کند. آن‌ها همچنین از ترامپ خواستند به اوکراین برای دفاع از خودش سلاح بدهد.

این نامه همچنین می افزاید واشنگتن نباید وارد هیچ توافقی با روسیه بر سر سوریه شود مگر وقتی که روسیه حمایت از دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، را متوقف کند.

سناتورها در این نامه نوشته‌اند واشنگتن باید با حملات سایبری که روسیه متهم به انجام آن است، مقابله کند.

این نامه به ابتکار سناتور «کوری گاردنر» نوشته شده است و علاوه بر وی و کورنین، جیم اینهوف، تاد یانگ، راب پورتمن، مایک راوندز، جونی ارنست، سوزان کالینز، و لیندزی گراهام آن را امضا کرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار