افزایش تنش‌های میان ترامپ و جمهوری‌خواهان آمریکا

تنش‌های میان کنگره آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواه و دونالد ترامپ درباره سیاست‌های مهاجرتی بحث‌برانگیز وی، در حال افزایش است.

افزایش تنش‌های میان ترامپ و جمهوری‌خواهان آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، تنش میان کنگره آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواه و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، درباره سیاست‌های مهاجرتی بحث‌برانگیز وی در حال افزایش است.

در چنین برهه حساسی که کاخ سفید باید تصمیم‌های مهمی  در مورد مالیات، بهداشت و درمان و بودجه بگیرد و لازم است همکاری بیشتری بین دولت و قانون‌گذاران صورت گیرد، انتقادات جمهوری خواهان از ترامپ رو به فزونی است.

اظهارات ترامپ در ستایش «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا از یک قاضی فدرال نزدیک به جمهوری‌خواهان که فرمان اجرایی اخیر درباره منع سفر اتباع 7 کشور به آمریکا را تعلیق کرد، برخی جمهوری خواهان را از ترامپ ناامید کرده است.

ازنظر چندین سناتور ارشد جمهوری‌خواه ازجمله «میچ مک کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا، بین سیاست‌ها و اولویت‌های کنگره با دولت ترامپ اختلاف‌نظر وجود دارد. منتقدان جمهوری‌خواه فرمان اجرایی اخیر ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان از هفت کشور با اکثریت مسلمان را ناقص و ناپخته توصیف کرده‌اند که اجرای آن دشوار است.

ترامپ جمعه 8 بهمن، طی فرمانی اجرایی ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن را به آمریکا به‌طور موقت ممنوع کرد. این فرمان تبعیض‌آمیز و اسلام‌ستیزانه از سوی بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی محکوم شده و در خود آمریکا نیز مخالفان جدی دارد.

دادگاه فدرال آمریکا، جمعه گذشته با حکم «جیمز رابرت»، قاضی سیاتل، این فرمان جنجالی را به‌طور موقت و در سراسر ایالات‌متحده به حالت تعلیق درآورد؛ سپس دادگاه استیناف نیز درخواست تجدیدنظر دولت ترامپ در این حکم را رد کرد.

ترامپ در پیامی توییتری، این حکم را به سخره گرفت و جیمز رابرت را «به‌اصطلاح قاضی» توصیف کرد. مک کانل در واکنش به اظهارات تمسخرآمیز ترامپ گفت بهتر است از انتقاد از تک‌تک قضات دست‌برداریم.

سناتور «بن سَس» نیز در واکنش به توییت ترامپ گفت: «ما چیزی به نام "به‌اصطلاح قاضی" نداریم، قضات، واقعی هستند.»

«جان کورنین»، سناتور تگزاس و عضو سابق دیوان عالی تگزاس، هم دوشنبه به خبرنگاران گفت اگرچه او مخالف تعلیق فرمان ترامپ است، اما زیر سؤال بردن قاضی کار درستی نیست. کورنین گفت: «من فکر می‌کنم قضات اساساً فقط در تلاش برای انجام وظیفه‌شان هستند.» 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار