حیدرالعبادی: تدابیر امنیتی در بغداد تشدید شده است

نخست وزیر عراق از تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در پی هشدار احتمال وقوع حملات تروریستی در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، حیدر العبادی در نشست خبری در بغداد از تشدید تدابیر امنیتی در این شهر خبر داد. 

نخست وزیر عراق تاکید کرد تغییر اعضای کمیته انتخابات عراق در حوزه اختیارات دولت قرار ندارد و مجلس باید در این باره تصمیم گیری کند. 

العبادی ابراز امیدواری کرد که کمیته انتخابات عراق به دور از طایفه گرایی عمل کند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره دعوت مقتدی صدر رئیس جریان صدر از طرفدارانش برای برگزاری تظاهرات در بغداد با هدف تغییر کمیته انتخابات گفت: وظیفه دولت است که از تظاهرکنندگان حمایت و تضمین کند تظاهرات به شکل عادی برگزار شود و از دارایی های عمومی و خصوصی حفاظت شود. امیدواریم مجلس نمایندگان به وظیفه خود در تعیین اعضای کمیته انتخابات عمل کند. امیدواریم این کمیته نماینده احزاب و فراکسیون های سیاسی نباشد و در عمل مستقل باشد. 

نخست وزیر عراق درباره دخالت بعضی طرف های سیاسی و حزبی در کار سازمان های امنیتی این کشور هشدار داد و گفت: در چند روز گذشته اعضای بعضی گروه های مسلح را که عامل آدم‌ربایی و سرقت بودند، بازداشت کردیم. به آنها اجازه نخواهیم داد از دست عدالت فرار کنند. ما از همه قدرت خود برای تعقیب آنها استفاده خواهیم کرد. بعضی طرف ها در ابتدا در این باره دخالت کردند، اما زمانی که فهمیدند این افراد عامل جنایت آدم ربایی یا سرقت مسلحانه بوده اند، از آنها تبری جستند. قانون عفو باعث شد بعضی از جنایت ها به ویژه آدم ربایی بیشتر شود. 

حیدر العبادی با اشاره به هشدار سفارت آمریکا در بغداد درباره احتمال حملات تروریستی به هتل ها در پایتخت عراق افزود: من هشداری در این باره از سفارت آمریکا دریافت کردم و به سازمان های امنیتی دستور دادیم تا تدابیر امنیتی را در اطراف بعضی تاسیسات و هتل ها تقویت کنند. بسیاری از هشدارها تاریخ و مکان مشخصی ندارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار