اصفهان؛

در مورد زنان صدر اسلام تا کنون بیش از ده‌ها جلد کتاب می‌توان نوشت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد زنان صدر اسلام تا کنون بیش از ده‌ها جلد کتاب می‌توان نوشت و به نقش و فقاهت آن‌ها اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در همایش بزرگداشت انقلاب اسلامی و جایگاه حجاب در تحکیم خانواده ویژه طلاب خواهر استان اصفهان ضمن قرائت آیاتی از قرآن و بیان دو خاطره از صدر اسلام و دوران انقلاب اسلامی و نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مهم این دو برهه از تاریخ اظهار داشت: اگر نگوییم پیشکسوتان مبارزه در انقلاب مادران بوده‌اند بی‌شک اکثر آن‌ها از بین زنان و مادران جامعه بوده‌اند.

سالک افزود: در مورد زنان صدر اسلام تا کنون بیش از ده‌ها جلد کتاب می‌توان نوشت و به نقش و فقاهت آن‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه و دقت در این موارد متوجه می‌شویم که اسلام چه عنایت ویژه‌ای به بانوان داشته و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همین گونه بوده و نقش ویژه‌ای برای زنان قائل هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مظاهر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران شیر زنان در سراسر کشور هستند.

سالک با اشاره به نقش فوق‌العاده زنان در جامعه اذعان داشت: نیروی انسانی خواهران در این انقلاب چه افرادی که در حوزه درس می‌خوانند و به تبیین و تبلیغ می‌پردازند و چه آن‌هایی که در مبارزات و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گرفتند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه این زنان در زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها تنها فریاد یا زهرا(س) سر می‌دادند، گفت: این زن‌ها در شرایط سخت‌ترین شکنجه‌های ساواک از انقلاب، اسلام و نظام دفاع کردند؛ زنان جامعه ما همه قوه‌اند و باید دشمن را بترسانند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر جریان وال‌استریت در آمریکا و اروپا یک زن بوده، مطرح کرد: این زن لائیک وقتی به تهران آمد و در جریان این نقش آفرینی‌های زنان در انقلاب قرار گرفت با اندیشه اسلامی و انقلابی به کشورش بازگشت.

سالک با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) به زنان ارزش و کرامت داد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) طاهره دباغ از مبارزان انقلاب را به عنوان نخستین فرمانده زن سپاه در همدان منصوب کرد و در رساندن نامه خود به گورباچف نیز وی را در کنار آیت‌الله جوادی آملی و جواد لاریجانی قرار داد، همان نامه‌ای که می‌توان آن را یکی از عوامل فروپاشی شوروی دانست.

وی همچنین به بیان خاطره‌ای از سفیر ایران در رومانی پرداخت و تصریح کرد: طبق این خاطره از سفیر ایران سؤال شده بود که شما زیر این چادر چه دارید و معلوم است که این چادر قیمت و قدرتی دارد که شما را در سطح رهبری ما می‌نشاند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رومانی مارکسیست وقتی فیلم این دیدار پخش شد دنیای مارکسیست آن زمان تسلیم چادر یک زن ایرانی می‌شود، زیرا قدرت عقل و تدبیر زیر آن است.

سالک خطاب به طلاب خواهر مطرح کرد: باید مبلغ اسلام ناب بدون پیرایه باشیم و در جلساتی که برگزار می‌کنید عده‌ای سواستفاده نکرده و جریان را منحرف نکنند.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکباری تسلیم ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: شیطان بزرگ باطلی است که در برابر ما قرار دارد و مطمئناً از بین خواهد رفت و دشمنان چه بخواهند چه نخواهند اسلام بر جهان مسلط خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوره محمد(ص) اذعان کرد: طبق این سوره دشمن دو راه بیشتر ندارد؛ یا سلاح‌هایشان را زمین می‌گذارند و در مقابل شما تسلیم می‌شوند یا باید زیر چرخه‌ای سنگین انقلاب و اسلام اسیر و له شوند.

سالک اضافه کرد: صدام و شاه زیر چرخ‌های انقلاب له شدند که در واقع له شدن اربابانشان آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و این‌ها اسیر انقلاب اسلامی و رهبر ما هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی راحت به دست ما نرسیده است، عنوان کرد: زن‌ها و مردهایی در طول تاریخ تا امروز زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها بوده‌اند تا انقلاب اسلامی به دست ما رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت مادر ۹ شهید دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب، اذعان کرد: این مادران از ما خواسته‌اند که نظام اسلامی را که امانتی دست ماست حفظ کنیم و مقام معظم رهبری را تنها نگذاریم؛ انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را در پیش داریم که باید سرنوشت منطقه را به دست صالحین امت بسپاریم چرا که نااهلان زیاد هستند.

وی با بیان اینکه 14 هدف در فتنه 88 دنبال می‌شد، گفت: دور کردن مردم و نسل جوان از اندیشه‌های امام و رهبری، انداختن ستون اسلام یعنی ولایت و براندازی جمهوری اسلامی از جمله این اهداف بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از خواص مردود شدند، اظهار داشت: اگر بی‌بصیرتی بر ما حاکم شد در بزنگاه‌ها می‌بازیم، اگر ارتقای فهم سیاسی و اشراف اطلاعاتی نسبت به جهان نداشته باشیم، کتک می‌خوریم.

سالک با اشاره به سرانجام مذاکرات افزود: دیروز 23 شرکت توسط ترامپ تحریم شدند، کسانی که نفسشان با آمریکا می‌تپد باید بدانند که آمریکا بدعهد، دروغ‌گو و مکار است و با دشمنان نمی‌شود کنار هم نشست و صدق و کذب کنار هم جمع نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در جهان استقرار دارد، اضافه کرد: از نظر فرهنگ غنی اسلام ناب بدون خرافه با سرعت پیش می‌رود و مرزهای جغرافیایی را شکسته است و از فرهنگ اسلام آن طرف دنیا برای زدن شیطان بزرگ از انقلاب تبعیت می‌کنند و اسلام با سرعت پیش می‌رود که ان شاءالله مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مبلغ اسلام ناب در دنیاست، اذعان کرد: اسلام با اندیشه های امام به جهان صادر شده است و به برکت 22 بهمن و حضور زنان و مردان ایرانی به پیش می‌رود و از نظر سیاسی هم در جهان حاکم شده است.

سالک به جمله نه شرقی و نه غربی امام خمینی(ره) اشاره داشت و مطرح کرد: این سیاست در جهان استقرار پیدا کرده و معنایش «لا اله» و جمهوری اسلامی «الا الله» است، این معنای استقلال ما به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دیگر دنیای استکباری نمی‌تواند ایران را در معادلات جهانی و منطقه‌ای نادیده بگیرد و این به معنای این است که انقلاب اسلامی از حیث حاکمیتی در جهان استقرار یافته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به امنیت بالای ایران نیز اشاره داشت و گفت: عمق استراتژیک ما هزاران کیلومتر خارج از ایران است و دشمن را در یمن، سوریه، بحرین و... زمین‌گیر کرده‌ایم و تحلیل‌های آمریکایی‌ها این‌گونه است که آمریکا در عراق هزینه کرد ولی قدرت در اختیار ایران است.

سالک همچنین به قدرت علمی و دفاعی و بازدارندگی ایران اشاره داشت و عنوان کرد: ارتقای علمی و فناوری ایران با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور زیاد بوده است و به لحاظ بازدارندگی در حد بالایی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه ترامپ هندوانه پاره شده است، تصریح کرد: مغز همه رئیس‌جمهورهای آمریکا گندیده است، بیچاره مردم آمریکا که عده‌ای هم‌جنس‌باز و رقاصه بر آن‌ها حکومت می‌کنند.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.