مشهد/

فرهنگ بسیجی، مؤلفه ی اصلی توسعه ی جامعه اجتماعی امروز است

نیاز ما به بسیج پایان یافته نیست، فرهنگ بسیجی سوخت توسعه ی جامعه ی اجتماعی عصر معاصر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها که هفتم آذرماه جاری در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزارشد با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس یک سوخت تاریخی برای کشور محسوب می‌شود که باید فرهنگ بسیج حافظ این سوخت تاریخی باشد، فرهنگ بسیجی را سوخت توسعه جامعه اجتماعی امروز دانست.

،سیدعباس صالحی با اشاره به این مطلب که جریان و فرهنگ بسیجی نباید به تقلیل‌سازی روی آورد، افزود: وظیفه اصلی بسیج حفاظت از فرهنگ است تا از این طریق بتوان به الگوی توسعه ایرانی اسلامی پیشرفت دست پیدا کرد.

صالحی گفت: در الگوی توسعه اسلامی ایران پیشرفت مولفه‌ای همچون عدالت‌گرایی مطرح می‌شود که در فرهنگ بسیجی ایثار و از خودگذشتگی اجتماعی وجود دارد که مصداق همان عدالت‌گرایی است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه معنویت‌گرایی یک اصل مهم در الگوی توسعه ایرانی اسلامی پیشرفت محسوب می‌شود، اظهار کرد: عصر اخلاص یک عنصر قابل توجه در حوزه معنویت‌گرایی بوده که فرهنگ بسیجی از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی تصریح کرد: بسیج را نمی توان در قالب یک سازمان نمی‌توان تعریف کرد چون سازمان‌ها ساختاری فیزیکی و هرمی دارند و از منابعی برخوردار هستند اما بسیج یک فرهنگ است.

صالحی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تعبیر فرهنگ را برای بسیج به کار برده‌اند،گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هیئت مدیره و مسئولان بسیجی باید کاری کنند تا حقیقت بسیج در جامعه به شکل فرهنگ دربیاید.

وی با بیان اینکه در فضای اجتماعی گسست‌های اجتماعی نیز وجود دارد بنابراین فرهنگ بسیجی این گسست‌ها را از بین می‌برد، تصریح کرد: کار بدون انتظار مزد بخشی از فرهنگ تعهدگرایی بسیج است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: توسعه‌های اجتماعی در ملل‌هایی اتفاق افتاده که پیش‌نیاز فرهنگ توسعه را داشته‌اند و فرهنگ بسیجی با توسعه پیشرفت اجتماعی پیوند دارد.


انتهاي پيام/ ش ک

برچسب ها: فرهنگ ، بسیجی ، توسعه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.