ناصربخت عنوان کرد؛

بهره‌گیری از جوانان در انتخابات پیش‌رو

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفت: استفاده از نیروی جوان پای صندوق‌های رأی در انتخابات پیش‌ رو باعث کاهش تخلفات و افزایش اعتبار به نحوه برگزار آن می‌شود.

کاهش سطح تخلفات انتخابات با مشارکت جوانان پای صندوق‌های اخذ رأیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان علی اصغر ناصر بخت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تهران که امروز چهارشنبه در ساختمان فرمانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش سواد رسانه‌ای یکی از موضوعاتی بود که در جلسه امروز به آن پرداختیم و متولی این کار اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در این جلسه درباره طرح کار آفرینی صحبت کردیم که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت آن را بر عهده دارد.

ناصر بخت تصریح کرد: محوریت بحث امروز برگزاری بخش جوانان بود که فرمانداری تهران در هفته اسفند ماه این همایش را برگزار می‌کند و مقرر شد تا در آن شنونده مسائل و موضوعات مرتبط با جوانان باشیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفت: قرار است در همایش بزرگ جوانان از افراد نخبه و پرسشگر دعوت به عمل آید و امیدواریم شاهد حضور هزار نفر در این رویداد باشیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش در آستانه برگزار انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، گفت: در این همایش تلاش می‌کنیم تا به مطالبات جوانان توجه ویژه‌ای شود و به مسائل مربوط به آن‌ها در مقطع کنونی وقوف پیدا کنیم.

ناصر بخت در ادامه تصریح کرد: شرایط تهران نسبت به سایر شهرستان‌ها ویژه است چرا که جمعیت فراوانی از اقوام مختلف را در خود جای داده است بنابراین آگاهی از مطالبات جوانان تهرانی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استفاده از نیروی جوان پای صندوق رای

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان که اخیراً برگزار شد، ادامه داد: وجه تمایز برگزاری این انتخابات نسبت به انتخابات قبلی استفاده از نیروی جوان پای صندوق‌های اخذ رأی بود چرا که جوانانی که پای صندوق‌ها قرارداشتند 20 سال به بالا بودند.

ناصر بخت با اشاره به نتایج مشارکت جوانان در انتخابات گذشته گفت: کاهش ثبت تخلفات سرعت در شمارش و اعلام آمار و افزایش اعتبار به نحوه برگزاری انتخابات از مزایای بهره‌گیری از نیروی جوان در انتخابات سال گذشته بود که در نهایت شاهد کمترین میزان شکایت از صندوق‌های اخذ رأی بودیم.

مهران سرپرست معاون فرهنگی امور جوانان استان تهران در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تهران اظهار داشت: اقدامات مختلفی را حوزه کاهش آسیب‌های فضای مجازی انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به همکاری ما با سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد که بر این اساس این سازمان مقرر شد تا چند هزار پوستر‌ها و انیمیشن‌ها با موضوع کاهش آسیب‌های فضای مجازی تهیه کند.

وی افزود: در زمینه مهارت‌های ده‌گانه، قدرت تصمیم‌گیری، حل مسئله، مهارت‌های ارتباط گیری نمونه‌گیری‌هایی را در مدارس تهران انجام دهیم، البته این کار معطوف به آسیب‌های اجتماعی است و با همکاری یکی از سمن‌ها این طرح‌ها را اجرا خواهیم کرد.

سرپرست معاون فرهنگی امور جوانان استان تهران گفت: در این طرح 22 دبیرستان دخترانه و 22 دبیرستان پسرانه در شهر تهران و همچنین 15 دبیرستان دخترانه و 15 دبیرستان پسرانه در شهرستان‌های دیگر تهران اجرا خواهد شد و تست‌های انجام شده توسط نرم‌افزار تحویل می‌شوند و پس از 6 ماه نتایج پایش خواهند شد.

مصطفی سراج مدیر کل بهزیستی استان تهران نیزدر حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تهران اظهار داشت: اقداماتی را در سه سطح در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان در دست اجرا داریم که اولین سطح آن مربوط به اقدامات آن و دومین سطح اقداماتی در زمینه افرادی در معرض آسیب است که دراین سطح عموماً مسئله کاهش عوامل خطرزا مطرح می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مناسبتی که توسط دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه انجام شد، افزود: در این برنامه به نهاد خانواده توجه ویژه‌ای شد، همچنین موضوعاتی از قبیل کاهش طلاق، کودکان کار و خیابان پرداخته شده است.

سراج در پایان گفت: سومین طرح در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی جوانان کنترل موقعیت خطر است ، این فصل مکانیسم‌های خاص خود را دارد و در آن مفاهیمی مانند توانمند‌سازی مطرح می‌شود.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار