زنجان؛

افزایش 40 درصدی میزان تولید خودرو در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان از افزایش 40 درصدی میزان تولید خودرو طی امسال خبر داد و به افزایش کیفیت قطعات ساخته شده قطعه سازان داخلی اشاره کرد.

افزایش 40 درصدی میزان تولید خودرو در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان در زنجان گفت:برجام فرصت طلایی برای صنعت کشور به ویژه در صنایع خودروسازی کشور بود که توانست فرصت انتقال تکنولوژی های نوین به ایران را فراهم کند.
 وی افزود: میزان تولید خودرو در سال 2016در جهان 95 میلیون دستگاه و در ایران یک میلیون دستگاه بود.
معظمی اظهار کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران طی 6 ماه نخست  امسال، میزان رشد اقتصادی کشور هفت درصد بوده است که این رشد اقتصادی مرهون افزایش میزان فروش نفت و توسعه صنعت با نگاه خاص به صنایع خودرو است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان به سند توسعه خودرو تا سال 1404 اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این سند باید ایران در این سال، سه هزار دستگاه خودرو تولید کند که یک میلیون دستگاه آن با محوریت صادرات باشد.
معظمی گفت: طی 10 ماهه امسال معادل 12 ماهه سال گذشته برابر یک میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو تولید شد که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسد.
وی اضافه کرد: این تعداد باید تا پایان سال آینده به 1.5 میلیون دستگاه خودرو برسد.
معظمی بر لزوم تولید خودروی با کیفیت داخلی تاکید کرد و از افزایش کیفیت خودروهای ایرانی در سال جاری نسبت به گذشته خبر داد.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.