زنجان؛

صادرات انواع کالا به ارزش بیش از 460 میلیون دلار از گمرک استان زنجان

امسال در مجموع بیش از300 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 460 میلیون دلار از مبدا تولید و گمرک استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛فغفوری ،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بالا بودن ارزش اقلام صادراتی استان گفت : هم اکنون ارزش کالاهای صادراتی در استان بیش از میانگین کشوری است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه صادرات استان افزود : در این راستا طرح ممیزی صادراتی در استان با هدف شناسایی واحدهای صادراتی استان در حال اجراست که در این جهت 300 واحد صنعتی ، معدنی با اشتغال بالای 20 نفر شناسایی شده اند.
فغفوری گفت: امسال در مجموع بیش  از300 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 460 میلیون دلار از مبدا تولید و گمرک استان صادر شده است.
وی افزود: ترانسفورماتور ، شمش روی ، شمش چدن ، مویز ، لبنیات و رب گوجه فرنگی از جمله اقلام صادراتی استان به کشورهایی مثل ترکیه ، امارات ، عراق ، پاکستان ، افغانستان ، هند ، سوریه و چین بود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: واردات امسال استان از 39 کشور مبدا و اقلامی مثل ماشین آلات ، فیلم پلی اتیلن ، الیاف مصنوعی ، نخ نایلون و پلی استر و ورق هسته به مقدار بیش از 135 هزار تن و به ارزش بیش از 243 میلیون دلار بود.
گفتنی است:اقلام  وارد شده نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر مقدار 13 درصد کاهش و از نظر ارزش 21 درصد افزایش دارد.
 
 
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.