کرمانشاه؛

شاخص استاندارد حضور پرستار در کشور ما 1.8 است

درحال حاضر 2107 پرستار به بیماران استان خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان کرمانشاه، اظهار کرد: درحال حاضر 2107 پرستار به بیماران استان خدمات رسانی می‌کنند.

علی اکبر ویسی رایگانی با بیان اینکه 3224 نفر کادر پرستاری استان را تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد 2107 نفر پرستار، 321 نفر کادر اتاق عمل، 227 نفر کادر هوشبری، 171 نفر کادر بهیاری و 398 نفر کادر کمک بهیاری هستند.

وی با بیان اینکه شاخص استاندارد حضور پرستار به تخت فعال در جهان 2.5 نفر و در کشور ما 1.8 است، گفت: این میزان در استان ما 1.4 نفر است که نشان می‌دهد با استانداردها فاصله داریم و جامعه پرستاری ما در شرایطی کار می‌کنند که حتی با استانداردهای کشور هم فاصله دارند.

ویسی یکی از دغدغه‌های جامعه پرستاری را بحث مراقبت در منزل عنوان کرد وافزود: بیمار که از بیمارستان مرخص می‌شود نیاز به برخی مراقبت‌ها دارد که برنامه‌ای برای آن وجود نداشت، اما در حال حاضر با اجرای طرح "مراقبت پرستاری در منزل" تا حدی مشکلات در این زمینه رفع شده است.

ویسی از راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد مدیریت پرستاری در کشور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 1400 مدیر پرستاری در کشور داریم و به شدت نبود این رشته بصورت مجزا و در مقطع کارشناسی ارشد احساس می شد و نیاز بود تا مدیران پرستاری با روش های جدید مدیریت آشنا شوند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار