سمنان;

بیش از 40 نیازمند سمنانی صاحب خانه شدند

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان گفت : 48 خانوار نیازمند استان سمنان صاحب خانه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید جواد رضوی مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت : این نهاد با هدف کمک به تامین مسکن نیازمندان، طرح رضوان را در استان اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به نوبه خود برای کمک به جامعه محرومان، به وضعیت مسکن این گروه رسیدگی بیشتری می‌کند، افزود: از ۱۲ هزار و 394 خانوار تحت حمایت این نهاد در استان، 50 خانوار فاقد مسکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال، برای خرید، احداث و واگذاری ۴8 واحد مسکونی به خانوارهای نیازمند استان سمنان، 13 میلیارد و ۳85 میلیون ریال هزینه شده است.

رضوی گفت: در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲8 واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش خریداری و احداث شده بود که این رشد، بیان‌گر توجه بیش از حد کمیته امداد به ایجاد سرپناه برای نیازمندان است.

وی با بیان اینکه تعمیر، مقام‌سازی و احداث حمام و سرویس بهداشتی از دیگر خدمات این نهاد به خانواده‌های تحت‌پوشش است، افزود: در 9 ماهه سال گذشته، 80 مسکن مددجویی تعمیر، تکمیل و بازسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان با اعلام اینکه در 9 ماهه امسال، 326 مسکن مددجویی و فضاهای جانبی آنها تعمیر و بازسازی شده است، گفت: برای این امر که از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیش از 2 میلیارد و 278 میلیون ریال هزینه شده است.

وی، احداث حمام و سرویس بهداشتی را یکی از شاخصه‌های اصلی کمیته امداد برای ارتقای سطح بهداشت خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و افزود: توجه به سلامت خانواده‌های تحت حمایت از جمله دلایل احداث حمام و سرویس بهداشتی است که تا کنون در قالب این طرح توانسته‌ایم در پیشگیری از بیماری‌های احتمالی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت خانواده‌ها گام‌های موثری برداریم.

رضوی با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی ساختمان‌ها، رعایت اصول فنی، تهیه نقشه مناسب و نظارت دقیق بر مراحل ساخت منزل های مددجویی از جمله مواردی است که با دقت اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان یکی از مهم ترین دغدغه‌های این نهاد است تا یکایک خانواده‌های فاقد مسکن مناسب از سرپناهی مستحکم و مقاوم بهره‌مند شوند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.