کرمان؛

اهميت اقدامات پيشگيرانه در مقابله با آسيب های فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به وجود تهديدات و آسيب های موجود در فضای مجازی و مخاطرات آنها در آينده بايد يكسری اقدامات پيشگيرانه و مقابله ای مد نظر قرار گيرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ٬ سردار رضا بنی اسدی فر گفت:با توجه به رشد روز افزون جرايم در فضای مجازی و افزايش تعداد كاربران در اين حوزه، موضوعات جديدی در چرخه جرم ايجاد شده كه نياز به بررسی بيشتر در اين موضوع دارد.

وی افزود:بنا به فرمايش مقام معظم رهبری مدظله العالی، فضای مجازی يك شمشير دو لبه است و جامعه كنونی نياز مبرمی به آموزش، آگاه سازی و اطلاع رسانی دارد و ضروری است مطالب ارائه شده در كلاس های آگاه سازی مختصر،مفيد و با كيفيت ارائه شوند.

اين مقام انتظامی موضوعاتی كه در فضای مجازی رخ می دهد را مهم و حياتی دانست و افزود: پيش بينی موضوع جرم سايبری يكی از اقدامات مهم پيشگيرانه و مقابله ای در فضای مجازی است. سردار بنی اسدی فر در ادامه گفت:پليس فتا يك پليس جوان ، نوپا و مورد نيازجامعه در مقابل آسيب رسانی دشمن است كه بايد خود را به دانش روز مجهز كند تا امنيت مطلوب مردم فراهم شود و اولويت بندی و طراحی راه های پيشگيرانه می توان زمينه آلودگی در سطح جامعه را محدود كنيم.

وی با تاكيد به اهميت آموزش همگانی در سطح جوامع هدف و همچنين كاركنان ناجا گفت: تلاش بر اين است كه مردم و كاركنان هرآنچه از توصيه های فضای مجازی را درك می كنند ، در زندگی روزمره خود به كار برند، به گونه ای كه جلوه آن در بينش و رفتار افراد نهادينه و اشكار شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار