89 درصد پژوهش‌ها به علوم‌پایه تعلق دارد/ نقش پر رنگ ادغام بالین و پایه در علوم پزشکی ایران

دبیر علمی سومین همایش و جشن روز پژوهش با اشاره به تاثیر بسزای ادغام علوم پایه و بالین، از سهم 89 درصدی علوم‌ پایه در پژوهش‌های علوم پزشکی ایران خبر داد. تکمیلی : دبیر علمی :

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی شکرآبی مدیر گروه ایمونولوژی و دبیر علمی سوین همایش و جشن روز پژو هش که در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در این دوره بیش از ۸۹ درصد پروژه‌های این دانشگاه مربوط به علوم پایه بوده و این یکی از مهمترین ثمرات ادغام علوم پایه و بالین است.  

وی افزود: پس از تفکیک علوم پزشکی ایران خوشبختانه بار پژوهش و نو آوری در این زمینه رشد چشمگیری داشته و خوشبختانه بودجه بسیار زیادی به این بخش  اختصاص داده می‌شود بنابراین ارزش های علوم‌پایه در پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی کشور نقش بسزایی دارد.  
 
دبیر علمی سومین همایش جشن روز پژوهش با بیان مهمترین محورهای انتخاب پژوهشگران در  این دوره از همایش، تاکید کرد: به طور کلی 2 محور اساسی مهمترین اولویت‌های انتخاب پژوهشگران بوده که یکی شامل میزان خروجی پژوهشی و کیفیت آن و دیگری واگذاری این مهم به  هسته‌های پژوهشی در گروه‌های آموزشی است.  

دبیر علمی همایش سومین جشن روز دانشجو با تاکید بر اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی منبع و گنجینه گران قیمت کشور هستند، ادامه داد: خلاقیت و جستجو، نوآوری و کارهای اجرایی آنها شگفت انگیز است.

وی در رابطه با برخی نقاط ضعف موجود در انتخاب پژوهشگران در همایش، ادامه داد: این نقاط و اختلاف نظرهای موجود در آن منجر به تشکیل کمیته علمی بازنگری آرا در همایش کنونی با حضور 4 دانشجوی دکتری شد.  

دبیر علمی سومین جشن پژوهش علوم‌پزشکی ایران، گفت: مجموعا 11شاخص مهم در انتخاب پژوهشگران در این دوره از همایش تعریف شده که در این میان توجه به اخلاق و دانش و پژوهش مهمترین این شاخص‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: در همایش کنونی مجوعا 22 نفر در مقطع دکتری علوم‌پایه و 9 نفر دیگر در مقاطع ارشد به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب شده اند و  دانشجویان واجد شرایط تا سه ماه بعد تحصیل در این انتخابات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار