سفیر افغانستان در اسلام‌آباد

تامین صلح تنها راه خروج نیروهای خارجی از افغانستان است

سفیر حکومت وحدت ملی در اسلام‌آباد اظهارداشت که تامین صلح و ثبات در افغانستان زمینه ساز خروج نیروهای خارجی از این کشور است.

تامین صلح تنها راه خروج نیروهای خارجی از افغانستان است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «عمر زاخیلوال» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امور کشورهای همسایه و سفیر کابل در اسلام‌آباد در واکنش به گزارش اخیر مبنی بر خروج نام «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی از فهرست سیاه سازمان ملل گفت که از این اقدام سازمان ملل که بر اساس درخواست دولت کابل صورت گرفته حمایت می‌کنم.

وی افزود: توافق دولت با حزب اسلامی اراده سیاسی دولت کابل و حمایت همگانی از فرایند صلح را نشان می‌دهد.

عمر زاخیلوال تصریح کرد که گروه‌های مخالف دولت نیز به فرایند صلح تمایل دارند و ما باید نسبت به تلاش‌های اخبر در روند صلح خوشبین باشیم.

وی با تاکید بر فرایند بین الافغانی صلح گفت که جامعه جهانی تنها از نتایج نهایی حاصل از توافق حمایت می‌کنند.

 سفیر کابل در اسلام‌آباد اظهارداشت که مذاکرات صلح طرف بازنده و برنده ندارد بلکه همه طرف‌ها برنده محسوب می‌شوند.

عمر زاخیلوال افزود: بزرگترین بهانه گروه‌های مخالف برای پیوستن به فرایند مصالحه خروج نیروهای خارجی از افغانستان بوده است که صلح خود زمینه برون‌رفت نیروهای خارجی را فراهم می‌سازد.

نماینده اشرف غنی از تمام گروه‌های مخالف مسلح دولت خواست تا خواسته مردم مبنی بر برقراری صلح و پایان خشونت رادرک کنند و به فرایند صلح بپیوندند.

تسنیم نوشت: با این وجود عمر زاخیلوال قبل از این نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری «شینهوا» گفته بود که طالبان می‌تواند هر پیشنهادی را در میز مذاکره مطرح کند اما ما تمام پیش شرط‌ها برای مذاکرات را حذف کردیم."

زاخیلوال تاکید کرده بود که  "ما پذیرای همه فرصت‌ها برای مذاکرات صلح هستیم. اگر حمایت خارجی از طالبان متوقف شود، ما مسیر مذاکره با این گروه را خواهیم یافت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار