رئیس ثبت شناسنامه‌های الکترونیکی افغانستان خبرداد

واژه «افغان» مانعی برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی

رییس ثبت شناسنامه‌های الکترونیک افغانستان گفت: درج یا عدم درج کلمه «افغان» یک معضل اجتماعی و سیاسی است که مانع توزیع شناسنامه‌های برقی شده است.

واژۀ «افغان» دراین شنا‌سنامه‌ها مانع توزیع آن شده است.به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس ثبت شناسنامه‌های الکترونیک در افغانستان می گوید: این اداره آماده توزیع شناسنامه‌های برقی است و هیچ مشکلی فنی وجود ندارد.

این اداره در خصوص علت توزیع نشدن شناسنامه‌های الکترونیک می‌گوید که معضل درج یا عدم درج کلمه افغان بین عنوان یک معضل اجتماعی و سیاسی مانع توزیع شناسنامه‌های برقی شده است.

آگاهان سیاسی معتقدند که در کشوری که زبان، قوم، مذهب و اخلاق سیاسی باشد، قدرت بی نهایت سیاسی شود و نان سیاسی شود بحث تذکره نمی تواند، سیاسی نماند. حکومت در صدد افتراق میان اقوام افغانستان و تشدید بحران است و تلاش نمی کند که راه حل منطقی برای از بین بردن بحران انجام شود.

ایرکا نوشت: نزدیک به چهار سال پیش این برنامه با 1200 کارمند آغاز شد و تا کنون 70 میلیون دالر به مصرف رسیده است اما تاهنوز نتیجه روشنی نداشته است و پیش تر کاخ سپیدار گفته بود که ریاست جمهوری مانع اصلی در برابر توزیع شناسنامه ها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار