تروریسم محور دیدار وزیران خارجه روسیه و افغانستان است

فعالیت های تروریستی در افغانستان و راههای همکاری با روسیه علیه این پدیده از محورهای مذاکره پیش روی وزیران خارجه دو کشور اعلام شد.

تروریسم محور دیدار وزیران خارجه روسیه و افغانستان است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، براساس برنامه اعلام شده، پیش بینی می‌شود سرگئی لاوروف و صلاح الدین ربانی وزیران خارجه روسیه و افغانستان روز سه شنبه با یکدیگر در مسکو دیدار و مذاکره کنند.

بنا به اعلام روز یکشنبه وزارت خارجه روسیه، همکاری برای اقدام کارآمد علیه تروریسم
در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگهای یکی از راههای موثر برای مبارزه با تروریست ها در افغانستان است.

پایگاه خبری اسپوتنیک نیز محورهای مذاکرات وزیران خارجه دو کشور را اوضاع کنونی افغانستان، مبارزه با تروریسم و همکاری های دفاعی بین مسکو و کابل اعلام کرده است.

مسکو نگران گسترش فعالیت های گروههای تروریستی در افغانستان و احتمال کشیده شدن دامنه های آن به کشورهای آسیای میانه است که می تواند به فراتر از منطقه نیز برسد.

روسیه همچنین با هدف کاهش دامنه فعالیت ها تروریست ها در افغانستان یا حداقل متوقف کردن رشد آن از جمله جلوگیری از همپیمانی گروههای مسلح با تروریست ها، حامی چارچوب مذاکرات سازنده میان کابل و طالبان است و از مشارکت کشورهای منطقه در این روند نیز حمایت می کند.
همکاری‌ دفاعی شامل کمک یه نیروهای دولتی، امنیتی و پلیس افغانستان و آموزش هم از زمینه های ممکن همکاری های این کشور با روسیه به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار