محسن امیر یوسفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جسارتی که در فرم «انزوا» وجود داشت، در محتوا نبود

می‌توانم بگویم علی رغم اینکه فیلم را دوست داشتم، شاید جسارتی که در فرم داشت در محتوا نبود.

جسارتی که در فرم «انزوا» وجود داشت، در محتوا نبود
محسن امیر یوسفی کارگردان سینما در خصوص فیلم سینمایی «انزوا» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مرتضی من را یاد اولین فیلم کوتاه خود در سال پیش می‌اندازد و برای من جالب بود که همان فرم را در فیلم «انزوا» پیاده کرد.

وی افزود: فرم و تکنیک «انزوا» در خدمت داستان و محتوای فیلم بود و می‌توان جزو بعد اصلی فیلم برشمرد.

امیریوسفی ادامه داد: خوشحال می‌شوم ادامه نسل فیلم اولی‌ها که طی این چند سال می‌بینیم را باز هم مشاهده کنیم. امیدوارم در اکران هم موفق باشند و به راحتی پیش بروند تا بتوانند با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پا فراتر گذاشتن از موضوعات کلیشه‌ای چه سودی برای سینمای ایران دارد، عنوان کرد: بیشتر جسارت «انزوا» در فرم بود و متاسفانه می‌توانم بگویم علی رغم اینکه فیلم را دوست داشتم، شاید جسارتی که در فرم داشت در محتوا نبود. در کل اینکه جسارتمان را فقط در بحث موضوع خلاصه کنیم اتفاق خوبی نیست.

کارگردان «آشغال‌های دوست داشتنی» تصریح کرد: مدل تدوین «انزوا» ادبیات فیلمنامه‌ای خودش را می‌خواهد و فیلم مرتضی این نوید را می‌دهد، این مدل تدوین‌ها تابوشکنی کند تا اینکه یک فرم، محتوای جدیدتری در سینما به وجود آورد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار