حواشی هفتمین روز جشنواره فیلم فجر؛

جدال کیمیایی‌ها با تهیه‌کننده قاتل اهلی در برج میلاد/ شب پر حاشیه جشنواره بدون پرویز پرستویی + فیلم

هفتمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، با بحث جنجالی عوامل قاتل اهلی سپری شد.

پرحاشیه ترین روز جشنواره فیلم فجر دربرج میلاد رقم خورد/ یک قدم تا کتک کاری
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با نمایش فیلم مستند «ناپدید» آغاز شد که همه چیز به آرامی و به دور از حاشیه پیش رفت.

این آرامی پس از نمایش جدیدترین اثر بلند سینمایی پوران درخشنده «زیر سقف دودی» ادامه داشت و به «سارا و آیدا»ی مازیار میری رسید.

نوبت به اکران «سد معبر» رسید. در این نمایش وزیر دادگستری که برای دومین بار در کاخ جشنواره دیده می‌شد، حضور یافت و علی جنتی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چشم می‌خورد. در این سانس از سردی حال و هوای جشنواره دور شدیم.

نوبت به نمایش «قاتل اهلی» جدیدترین فیلم سینمایی مسعود کیمیایی رسید که تهیه کنندگی آن را منصور لشکری قوچانی به عهده دارد. این فیلم در زمان تولید با حواشی زیادی همراه شد و این حواشی که دعوای کاری تهیه‌کننده و کارگردان را به دنبال داشت، به نشست خبری جشنواره هم رسید.

از همان ابتدا و قبل از نمایش فیلم بگو مگوهایی بین مخاطبان حاضر که به یکباره تعداد آن‌ها زیاد شد و می توان گفت شلوغ ترین صف را پس از «ماجرای نیمروز» داشت، می شنیدیم تا اینکه فیلم در سالن اکران شد.

حدود اواخر فیلم بود که زمزمه‌ها و پچ پچ ها بین مخاطبان زیاد به گوش می رسید و گاهی مواقع به خنده نیز ختم می شد. این واکنش‌ها عکس العمل فردی در سالن را برانگیخت که از واژه‌ای تند در ساکت کردن و به نشانه اعتراض کسانی که می خندیدند، استفاده کرد.

نوبت به نشست خبری این فیلم رسید و پس از توضیحات کوتاه کارگردان در مورد فیلم، چند پرسش از طرف خبرنگاران مطرح شد که یکی پس از دیگری پاسخ شنیدند.

در ادامه، پرسش و پاسخ حواشی قبل از نمایش و زمان تولید مطرح شد که استارت بزرگ شدن بحث بین پولاد و مسعود کیمیایی و در سوی دیگر منصور لشکری قوچانی را به همراه داشت.

بحث بالا گرفت تا جایی که کیمیایی گفت: من صاحب هنری و محتوایی و مولف فیلم هستم و فقط بخش تجاری آن مربوط به لشکری قوچانی می شود.

پولاد کیمیایی وارد میدان شد و دست به افشاگری مبنی بر فیلمبرداری نشدن برخی از سکانس‌های او و در نهایت ناقص شدن فیلم زد. قوچانی نیز در پاسخ به او همه چیز را به مراجع قانونی و ارگان های مربوطه ارجاع داد.

پرسش‌ها پایان یافت تا اینکه گبرلو از فریدون جیرانی حاضر در جمع خواست صحبتی داشته باشد. جیرانی هم خطاب به تیم سازنده «قاتل اهلی» بخصوص تهیه کننده و کارگردان، به طرفداری از کیمیایی بلند شد و افسوس خورد چرا در این جمع حضور دارد و شاهد بی احترامی به فردی مانند کیمیایی به عنوان بخشی از تاریخ سینمای ایران است.

جیرانی معتقد بود، حق تغییر در ساختار فیلم متعلق به کارگردان است و تعریف کاری تهیه کننده به این جریان ربط پیدا نمی کند.

پس از جنجال‌ها و همهمه‌های بسیار، تشنج جلسه فروکش کرد اما به یکباره علی علایی منتقد سینما در حمایت از کیمیایی به پا خاست و گفت نباید به بزرگان سینما چون کیمیایی اهانت شود و باید پایشان را بوسید. گبرلو که از ابتدای نشست با استرس آغاز به کار کرد و قصد تعدیل برگزاری مراسم را داشت؛ در مقابل علایی ایستاد و با صدایی بلند اجازه ادامه این کار را از علایی گرفت و این منتقد را به بیرون راهنمایی کردند.

همه از سالن به بیرون هدایت شدند که فریدون جیرانی بیرون از سالن و در جمع خبرنگاران از روند تولید در سینما و حق امتیازهایی که تهیه کننده و کارگردان دارد و احترام گذاشتن به کیمیایی صحبت کرد. در این فاصله منصور لشکری قوچانی روبروی جیرانی ظاهر شد و بحث را آغاز کرد و پینگ پنگی جواب همدیگر را می دادند.

این مشاجره نیز پس از گذشت چند دقیقه به پایان رسید تا پرحاشیه‌ترین اتفاق جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه رقم بخورد. ناگفته نماند قوچانی قبل از خروج کامل حاضران در سالن نشست خبری، با برخی خبرنگاران بحث کرد.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
فیلم تو فیلم که میگن همینه ها ....واسه فروش بیشتره
آخرین اخبار