فارین پالیسی: یمن نخستین صحنه درگیری میان ترامپ و ایران خواهد بود

مجله آمریکایی فارین پالیسی مدعی شد یمن نخستین صحنه درگیری میان دولت جدید آمریکا و ایران خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی اعلام کرد یمن نخستین صحنه درگیری میان ایران و دولت ترامپ خواهد بود.

این مجله در گزارش خود مدعی شد: دولت دونالد ترامپ به برداشتن گامهای بیشتری علیه نیروهای انصارالله که از سوی ایران در یمن حمایت می‌شوند، به عنوان طرحی گسترده برای مقابله با تهران اقدام کرده است.


فارین پالیسی: یمن نخستین صحنه درگیری میان ترامپ و ایران خواهد بود

این مجله در ادامه به نقل از برخی منابع داخل دولت آمریکا به استقرار ناوشکن کول در نزدیکی ساحل یمن برای آنچه حمایت از آزادی کشتیرانی در تنگه باب المندب خوانده شده و نیز بررسی گام‌های دیگر، از جمله افزایش حملات بهوسیله پهپاد و اعزام مستشاران نظامی به دولت یمن اشاره می کند.

این مجله سپس به نقل از یکی از مستشارانی که با تیم امنیت ملی آمربکا در ارتباط هستند، مدعی می شود: "داخل دولت (جدید آمریکا) تمایلی برای اقدام جدی علیه ایران در یمن وجود دارد و آمریکا ممکن است بطور مستقیم با حوثی‌ها (انصارالله) درگیر شود."

فارین پالیسی در ادامه می افزاید: معاونان ترامپ یمن را صحنه مهمی برای نشان دادن تصمیم آمریکا در مقابله با ایران و تغییر آنچه که آنها شکست دولت اوباما در مقابله با رشد قوت ایران در منطقه محسوب می کنند، می دانند؛ اما نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخورد خشن با مسئله یمن سبب شود ایران به اقدام آمریکا در عراق و سوریه پاسخ دهد.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
چرا اینا اینقد دست و پا میزنن که ما رو قاطی همه چی بکنن ؟
آخرین اخبار