ساری،

صاحبخانه شدن بیش از هزار خانوار تا پایان هفته

هزار و 50 خانوار مازندرانی تا پایان هفته خانه های مسکن مهر خود را تحویل می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: برای ساخت این واحدها بیش از 550 میلیارد ریال هزینه شد.

وی افزود: از سهمیه 58 هزار واحد مسکن مهر مازندران، 51 هزار واحد تاکنون ساخته و به متقاضیان واگذار شده است و هزار و 50 واحد دیگر نیز دهه فجر امسال واگذار می شود.

نوروزی با بیان اینکه هزار و 500 واحد مسکن مهر در مازندران متقاضی ندارند، مکان نامناسب، ضعف زیرساختها ، دسترسی نامناسب به امور زیربنایی آب، برق، گاز، مخابرات ، راه و شبکه فاضلاب را از جمله دلایل استقبال نشدن از این واحدها اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: بانک اطلاعات همه ساختمان های دولتی مازندران برای اجرای مناسب طرحهای نظارتی، ایمنی و نگهداری و ساماندهی تدوین شد.

وی با بیان اینکه همه ساختمان های دولتی استان در این طرح بر اساس معیارهای تعیین شده ارزیابی می شوند افزود: ایمنی و مقاومت، کاهش مصرف انرژی، شناسایی ساختمان ها و املاک مازاد و بی استفاده، از اهداف اجرای این طرح است.

نوروزی از تشکیل ستاد بازآفرینی بافتهای فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی در مازندران خبر داد وگفت: این ستاد با هدف بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق، کاهش مهاجرت، جلوگیری از حاشیه نشینی و افزایش ضریب امنیت اجتماعی راه اندازی شده است.

نوروزی افزود: گروه های مختلف کارشناسان و مسئولان نهادها در فواصل زمانی مشخص از سکونتگاه های غیررسمی استان بازدید و ضرورتهای هر منطقه را شناسایی می کنند تا پس از تصویب در ستاد مرکزی، خدمات دهی به این مناطق با نظارت و کیفیت بشتری باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار