جواد انصافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تئاتر مادر تمام هنرهای نمایشی است/ جشنواره ذهن مردم را با تئاتر آشنا می کند

جشنواره نمایش های خوبی در آن مطرح می شوند و من در درجه اول سعی کردم نمایش های خارجی را هم ببینم و با نمایش های خودمان مقایسه کنم.

تئاتر مادر تمام هنرهای نمایشی است/ جشنواره ذهن مردم را با تئاتر آشنا می کندجواد انصافی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت حضور در جشنواره تئاتر گفت:من اکثر نمایش‌ها را دیده‌ام. جشنواره نمایش های خوبی در آن مطرح می‌شوند و من در درجه اول سعی کردم نمایش‌های خارجی را هم ببینم و با نمایش های خودمان مقایسه کنم و از این مقایسه نتیجه گرفتم؛ کارهای خارجی در درجه دو یا سه قرارگرفته اند.

وی در خصوص کیفیت نمایش های جشنواره امسال اظهار داشت:جشنواره ها همیشه بدردبخور بوده اند و همین جشنواره می تواند مفید باشد.چرا که یک عده ای دور هم جمع می شوند و تبادل فکر و اندیشه دارند.

انصافی در خصوص فرهنگ سازی برای تئاتر تصریح کرد: آگاهی مردم نسبت به نوع تئاتر بالا می رود.و خود مردم هم به این نتیجه رسیده اند که به هر حال باید تئاتر ببیند چراکه جدایی از فرهنگ عمومی آن ها نیست.از نظر من، تماشاگر تئاتر از قبل خیلی بیشتر شده است.

وی همچنین پیرامون تاثیر تئاتر بر سینما بیان کرد: بازیگری همینطور است. چرا که تئاتر مادر همه هنرهای نمایشی است.کسانی که از تئاتر شروع می کنند مسلما در سینما موفق‌تر هستند.البته باید تفاوت های بین سینما و تئاتر را حفظ کنند و بدانند فاصله بین آنها چی هستند.یعنی ما در تئاتر درشت نمایی می کنیم یعنی باید یک جاهایی درشت بازی کنیم ولی در سینما به علت وجود پرده سینما خیلی از مسائل کلوز آپ گرفته می شود.

جواد انصافی در پایان در خصوص توصیه به مردم  به منظور توجه به تئاتر، گفت:من در وهله اول به مسولان توصیه می کنم که بیشتر به تئاتر ایران توجه کنند وبه نمایش‌های تخت حوضی و شادی‌آور ارزش بدهند و به نمایش های ایرانی بیشتر توجه کنند.و تلاش ما بر این است که بتوانیم در دانشگاه ها حداقل ده واحد تئاتر را تدریس کنیم. در وهله بعد توصیه ام به مردم است؛ که بیشتر نمایش‌های ایرانی را ببینند چرا که با فرهنگ آنها بیشتر عجین است و مخاطب خود به خود می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار