انتقاد یک کارگردان از نحوه انتخاب آثار جشنواره تئاتر فجر

با گذراندن این پروسه انتخاب آثار نمایشی، فیلم سازی هم یاد گرفتم و فیلم ساز شدم چراکه باید دکوپاژ تازه می نوشتم وصدابرداری می کردم .

انتقاد یک کارگردان از نحوه انتخاب آثار جشنواره نئاتر فجرسامان پهلوان درینی کارگردان نمایش «دوبه دل» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این دوره از جشنواره تئاتر فجر گفت: امسال ما فیلم‌های آثارمان را در همایش سه روزه به داوران ارائه دادیم و از روی این فیلم، آثار انتخاب شدند و با گذراندن این پروسه، من فیلم سازی هم یاد گرفتم و فیلم ساز شدم چراکه برای طی گذراندن این پروسه باید دکوپاژ تازه ای می نوشتم وصدابرداری می کردم .

وی ادامه داد: به نظرمن تئاتر باید به صورت زنده اجرا شود و کارها براساس اجراها انتخاب شوند که متاسفانه امسال اینطور نبود ، نمایش «دو به دل» به صورت تورهای استانی هم اجرا شده است .

پهلوان گفت: نمایش «دو به دل» با نویسندگی جلیل امیری پیش از این در نخستین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد مشهد برگزار شد، برنده تندیس بهترین نمایشنامه و برنده جایزه ویژه هیات داوران شد.

وی  درباره ای قصه نمایش تصریح کرد: سیدابراهیم که پس از ۹ سال چشم به راهی، دارای فرزند شده است، با دل سپردن به یاوه‌های دیگران، دچار چنان خیزابه‌هایی می‌شود که دیگر راهی مگر دل سپردن به نادانی ندارد. این اثر دکورسنگینی هم داشت و ترجیح دادیم که آن را در همین تهران بسازیم.

گفتنی‌است؛ در نمایش دو به دل به کارگردانی سامان پهلوان از جیرفت که روز 6 بهمن در تالار هنر همزمان با سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شد، مهدی جعفری، روح‌الله آریس، علی صادقی‌زاده، پریسا شاه‌مرادی، محمد جعفری، منصور بافتی‌پور، سجاد عطارپور، آرزو جعفری، الهه شیخ‌اسدی، سحر وزیری، زهرا مهرابی، روح الله عبدالسلامی، هانیه افضلی، آریوسام امیری، الناز ذاکری ایفای نقش کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار