شهرکرد؛

تولید یک میلیون و 372 هزار تن محصولات کشاورزی

امسال یک میلیون و 372 هزار تن محصولات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری، یک میلیون و 372 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 30 هزار میلیارد ریال در استان تولید گردید.

ذبیح الله غریب افزود: امسال 69 هزار و 500 تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری و پس از 10 سال رکورد این میزان خرید شکسته شد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی های اخیر خسارت های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی وارد کرده است اضافه کرد: خسارت وارد شده به محصولات زراعی و باغی به کشاورزان پرداخت گردید.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تولیدات سال جاری استان در بخش باغبانی 181 هزار تن، در بخش دام و طیور 283 هزار تن، در بخش گلخانه ای 2 هزار تن و در بخش تولید قارچ به عنوان یکی از شاخص های مهم استان، 7 هزار و 500 تن می باشد.

غریب با بیان رکود بخش شیلات استان طی 2 سال گذشته افزود: تولید امسال در این بخش به 21 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: 5 میلیون شاخه گل از ابتدای سالجاری در چهارمحال و بختیاری تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون شاخه بیشتر بود.

غریب گفت: کاهش مصرف آب، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، افزایش تولید محصولات، افزایش سطح گلخانه‌ ها و ترویج کشت نشایی از برنامه های این اداره کل می باشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار