گناوه:

جانبازی که با خون خود نوشت مرگ بر شاه

محسن کبگانی از جانبازان 30درصدی دوران انقلاب اسلامی از شهرستان گناوه گفت: در زمانی که مجروح شده بودم و به برازجان منتقل شدم با خون خودم در وصیت نامه نوشتم مرگ بر شاه.

جانبازی که با خون خود نوشت مرگ بر شاه
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این جانباز روز پنجشنبه در جریان دیدار مسئولان این شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر در بیان خاطرات آن دوران افزود: در سی‌ام آبان‌ماه 58 پس از راهپیمایی به همراه دیگر نیروهای انقلابی با سربازان رژیم پهلوی نیروهای امنیتی درگیر شدیم و توسط یکی از تیراندازان از ناحیه فک و صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفتم.

محسن کبگانی گفت: پس از مجروح شدن به‌دلیل نبود امکانات بهداشتی با یک دستگاه خودرو پیکان به برازجان اعزام شدم که در حین انتقال به بیمارستان و در نزدیکی آبپخش در حالی‌که حالم دگرگون و با خونریزی شدید از ناحیه فک و زبانم که قطع شده بود مواجه شدم، از همراهان درخواست کردم که خودکاری به من بدهند تا وصیت‌نامه بنویسم برای وصیت نامه کردم ولی چون خودکار موجود نبود، به این فکر افتادم که با خون خودم و با انگشت روی کاغذ بنویسم مرگ بر شاه.

کبگانی افزود: حالم که بهبود یافت، در حالی که هنوز بستری و تحت کنترل شدید ماموران بودم ولی با نقشه‌ای که برای فرار در ذهن خودم ترسیم کرده بودم از طریق هواکش دستشویی به محوطه بیمارستان پریدم و با همراهانم به گناوه برگشتیم.

وی گفت: در زمان بازگشت، متوجه شدیم ماموران ژاندارمری در مسیر، خودروها را با دقت بررسی می‌کنند و در حالی که در عقب ماشین نشسته بودم ولی آن‌ها متوجه مجروحیت من نشدند.

این جانباز با اشاره به نقش مهم مردم شهرستان گناوه در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم شهرستان گناوه همپا با دیگر مردم مومن و انقلابی بودند و هم اینک نیز وفادار به نظام و انقلاب هستند.

این جانباز با گرامیداشت سی وهشتیمن سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: با تمام توان آماده جانفشانی برای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب هستم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.