درخواست وزیر‌بهداشت از جهانگیری برای رفع مشکلات پرستاران/قانون‌گذاران هنگام وضع قانون منابع مالی را پیش‌بینی کنند

وزیر بهداشت گفت: نمایندگان مجلس قانون تعرفه‌گذاری ویژه پرستاران را بدون تعیین منابع مالی پیش‌بینی کردند به طوری که تا به امروز این قانون اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه کشور با گرامیداشت پرستاران به عنوان فرشتگان روی زمین اظهار داشت: امروز به خاطر تجلیل از پرستاران در طول یک سال گذشته به دور هم آمدیم تا ادای احترام به پرستاران انقلاب و جنگ تحمیلی داشته باشیم.

وی بیان کرد: پرستاران در پیشرفت کشور و ارتقای سلامت مردم و همچنین در امر پیشگیری درمان  و توانبخشی زحمات زیادی می‌کشند و در مقاطع مخالف و حساس کشور مانند دوران قبل از انقلاب،‌ پیروزی انقلاب اسلامی، ‌دوران دفاع مقدس و امروز کارهای شایسته و جاودانی انجام داده‌اند.

هاشمی اضافه کرد: پرستاران در دل مردم جای دارند و جزئی از خانواده پزشکی محسوب می‌شوند و در همه دوره ها به خصوص در زمان جنگ همواره در کنار مردم بوده و به نظر من شغل شریف پرستاری را با مادیات نمی‌توان جبران کرد.

وی بیان کرد: در طول عمر دولت یازدهم و در جریان طرح تحول نظام سلامت، پرستاران همیشه در کنار مردم بودند و همیشه خدمات ارزشمندی انجام دادند که حاصل آن رضایتمندی مردم شریفمان بود.

وزیر بهداشت افزود: پرستاران با صبوری خود دولت را کمک کردند تا یکی از بهترین طرحهای حوزه سلامت به ثمر بنشیند و باز هم می‌گویم که پرستاران و پزشکان همگی جز یک تیم به شمار می‌روند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اساس کار ما واسطه گری است و این یک کار ارزشمند محسوب می‌شود، گفت: پرستاری به عنوان یک شغل شریف واسطه خدا و مردم است و جامعه پرستاری این کار را به خوبی انجام می‌دهند اما با تمامی این حرفا انتظاراتی دارند که فراهم کردن رضایت نسبی آنها هنوز متاسفانه محقق نشده است.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات پرستاران مربوط به دولت بود و بخشی دیگر از مشکلات پرستاران به دلیل ناکافی بودن مدیریت طرح تحول نظام سلامت در قالب یک تیم و همگرایی و نداشتن هم افزایی بوده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: افتخار می کنم در این مجلس حضور دارم و امیدورام در این فرصت باقی‌مانده تا پایان دولت یازدهم آلام پرستاران را برطرف کنیم تا نیازهای مردم رفع شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات جامعه پرستاران قانون تعرفه‌گذاری بود که 9 سال پیش در مجلس در قالب برنامه ششم به تصویب رسید اما منابع مالی برایش پیش بینی نکردند و این مسئله سبب بروز مشکلاتی برای پرستاران شد.

هاشمی تصریح کرد: بهتر است قانون‌گذاران منابع مالی را که برای قانونی که به تصویب می‌رسانند، پیش بینی کنند تا مطالبات در جامعه ایجاد نشود و ما و دولت راحت‌تر پاسخگوی مسائل و خواسته‌های مردم باشیم.

وی با بیان اینکه جهانگیری مدیری ارزشمند دینی و جهادی با تجربه و برادر شهید است، تصریح کرد: من امیدورام که جهانگیری خبرهای خوشی را برای همه گروه‌های پزشکی تا پایان دولت یازدهم داشته باشد. این دولت به درستی نشان داده اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم این کار شدنی است و مشکل حوزه سلامت که زمانی مزمن شده بود با حمایت قابل حل شدن است.

وزیر بهداشت ادامه داد: با حمایت مسئولان از مردم ملت متوجه می‌شوند که مسئولان آنها را می‌بینند و دنبال کارهایشان هستند.

هاشمی تاکید کرد: در طرح تحول به طور نسبی از فقیر شدن مردم جلوگیری شده است و امیدوارم سایر حلقه‌های زنجیره ای به کمک این طرح بیایند تا این طرح به طور کامل به اجرا در بیاید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار