کرمان؛

سرانه فضای سبز کرمان 18متر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: در شرایط بحران آب، حفظ سرانه فضای سبز18متر موجود و گسترش منطقی آن مهم‌تر است.

سرانه فضای سبز کرمان 18متربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایمان سیف‌الهی با بیان این که سرانه فضای سبز ایده آل در دنیا 25 متر است خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز کرمان با ایجاد کمربند سبز از 10 متر به 18 متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که سرانه فضای سبز شهری به استفاده شهروندان از آن اطلاق می‌شود اظهار داشت: بهره گیری تفریحی، گردشگری، آموزشی، زیست محیطی و ... از منظر زیبایی شهری و سلامت روان، شاخص هایی است که می توانند به سرانه فضای سبز معنا دهند.

سیف الهی نگهداری فضای سبز را در حیطه وظایف مدیریت شهری عنوان و تاکید کرد: فضای سبز خصوصی مثل منازل مسکونی و ادارات دولتی به دلیل عدم دسترسی شهروندان به آن، جزو سرانه فضای سبز محسوب نمی شود و مدیریت و نگهداری آن دست شهرداری نیست.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمان توسعه و نگهداری فضای سبز را نیازمند آب دانست و افزود: کرمان سال هاست از بی آبی رنج می برد و معقولانه نیست زندگی آیندگان را به خطر بیندازیم.

وی با بیان این که اقلیم گرم و خشک کرمان یک واقعیت است تصریح کرد: فضای سبز کرمان نسبت به شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن مناسب و مطلوب است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.