سمنان؛

کلنگ‌زنی نیروگاه برق‌آبی سمنان

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: این نیروگاه برق‌آبی در مسیر خط لوله انتقال آب چشمه روزیه به شهر سمنان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان در آئین کلنگ زنی این نیروگاه با اشاره به اینکه فشارشکن‌های متعددی در مسیر خط لوله آب چشمه روزیه به سمنان وجود دارد خاطرنشان کرد: این نیروگاه قرار است به‌وسیله این ایستگاه‌های فشارشکن تغذیه‌شده و فشار ناشی از این ایستگاه‌ها توربین‌های تولید برق را به حرکت درآورد.
محمد طاهری با اشاره به وجود چندین توربین در ترکیب این نیروگاه افزود: در ساخت نیروگاه برق‌آبی کوچک سمنان 6 دستگاه توربین آبی به کار گرفته‌شده است.
وی با بیان اینکه سالانه میزان 11 میلیون مترمکعب آب از مسیر این نیروگاه عبور می‌کند گفت: این مهم ظرفیت بسیار خوبی را برای تولید برق فراهم آورده است.
طاهری میزان اعتبار هزینه شده برای آغاز به کار این پروژه را 120 میلیارد ریال دانست و افزود: نیروگاه برق‌آبی کوچک سمنان می‌تواند 2 هزار و 500 کیلووات در ساعت برق تولید کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به برخی مزیت‌های احداث این نیروگاه گفت: هزینه تولید نیروی برق از این نیروگاه نسبت به سایر سوخت‌ها مقرون‌به‌صرفه تر است.
طاهری همچنین افزود: با احداث این نیروگاه برق‌آبی کوچک به‌صورت مستقیم برای 30 نفر در سمنان اشتغال ایجاد می‌شود.
وی همچنین از افتتاح 47 پروژه دهه فجر آبفا در استان سمنان هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و افزود: این تعداد پروژه با صرف بیش از 263 میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال شده‌اند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.