استاندار آذربایجان غربی:

پرداخت اعتبارات دریاچه ارومیه به واسطه اسناد خزانه به پیمانکاران

استاندار آذربایجان غربی گفت:اعتبارات دریاچه ارومیه به واسطه اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛قربانعلی سعادت امشب در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فراز و نشیب های 38 ساله انقلاب افزود: خوشبختانه در سال 95 با سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به آذربایجان غربی و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در بخش های مختلف انجام گرفت.

استاندار آذربایجان غربی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در سال 96 انتخابات سرنوشت ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم به خوبی این مهم به سرانجام برسانیم.

وی به جلوگیری از ایجاد دوقطبی شدن جامعه تاکید کرد : خوشبختانه اشتراکات مذهبی و قومی زیادی در استان وجود دارد که باید روی انها کار و تقویت شود.

سعادت به اخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: بر اساس زمان بندی کار پیش می رود فقط مشکل خرید دستگاه تی بی ام یکسال کار احیای دریاچه ارومیه را به عقب انداخت و باعث تعلل در کارها شد.

استاندار اذربایجان غربی افزود : هر چند در برخی موارد اعتبارات با تاخیر می رسد ولی طرح های مصوب پیش میرود.

وی با اشاره به حواشی پیرامون عدم اختصاص اعتبار دریاچه ارومیه هم ادامه داد : در سال 95 بودجه دریاچه با اسناد خزانه دریافت می شود و به پیمانکاران پرداخت می شود.

سعادت گفت : تا پایان سال 94 کلا 1200 میلیارد تومان هزینه شد و برای سال 95 هم 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که سهم استان 150 میلیارد تومان می باشد.

استاندار آذربایجان غربی به مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی آذربایجان غربی  اشاره کرد و گفت: خط آهن مهاباد ـ نقده آماده بهره‌برداری است و امید است تا اردیبهشت سال 96 نیز ایستگاه ارومیه آماده بهره‌برداری شود.

وی به  پروژه بزرگراه تبریز ـ ارومیه اشاره کرد و گفت:احداث بزرگراه تبریز به ارومیه از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است و  این پروژه نیز در مرحله بهره‌برداری است و بودجه مطالعاتی برای پروژه راه آهن شهری نیز در نظر گرفته شد.

سعادت به فرودگاه ماکو نیز اشاره کرد و گفت: فرودگاه ماکو  تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود و در راستای زیرساخت‌های جاده‌ای نیز در مسیرهای خوی-مرند، سلماس –خوی، ارومیه-مهاباد اقداماتی انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص مشکلات کولبری در استان گفت: در اذربایجان غربی مشکلات کولبری جدی داشتیم که در تمامی روستاهای حاشیه مرز کارت کولبری صادر شده است.

وی افزود : مشکل خاصی در بخش کولبری نداریم و فقط مشکل بر میگردد به تردد افرادی که در حال حاضر از ساعت 10 شب به بعد تردد می کنند و اینها بدون شک کولبر نیستند چون طبق قانون کولبران از ساعت 8 صبح تا 5 عصر تردد می کنند.

سعادت تصریح کرد : کسی که دنبال قاچق می رود کولبر نیست و طبیعتا افراد قاچاقچی بدنبال قاچاق مشروب , مواد مخدر , اسلحه , سیگار و... هستند و ما وظیفه داریم با توجه به مشکلات پیرامونی از مرزهای خود مراقبت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت:قبل از دولت تدبیر و امید ۳۰۰ نفر با قبولی در امتحان ورودی آماده استخدام بودند که بودجه آن در دولت قبل تامین نشد و دولت آقای روحانی با تامین این بودجه نفرات را به کار گرفت اما بعد از آن استخدامی صورت نگرفت هرچند که از این نفرات نیز فقط۱۱۰ نفر به صورت قانونی استخدام شده بودند .

وی ادامه داد :در سال 95 و با رفع موانع تولید برای 16 هزار 841 نفر در بخش صنعت استان شغل ایجاد شده یا تثبیت شغل ایجاد شده است و در بخش کشاورزی هم این آمار6 هزار و 38 نفر است.

سعادت در ادامه گفت : از مجموع 16 هزار میلیارد تومان کمک دولت برای رفع موانع تولید و فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد 565 میلیارد تومان سهم آذربایجان غربی است که تا کنون به 400 واحد این منابع مالی تزریق شدند و 474 واحد هم در لیست انتظار هستندو هم چنین 402 واحد از رده فعالیت بدلیل نداشتن توجیه اقتصادی خارج شدند.

انتهای پیام/م





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.