افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

پس از انتشار اخبار کاهش عرضه نفت اعضای اوپک، بهای نفت در بازارهای جهانی شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار اخبارهایی مبنی بر کاهش سریع عرضه نفت کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، بهای نفت امروز در بازارهای جهانی شاهد افزایش بود. 

گزارش‌ها نشان می‌‌دهد کشورهای عضو اوپک تعهدات خود درباره نخستین توافق کاهش عرضه نفت در 8 سال گذشته را اجرا کرده‌اند. نظرسنجی‌های رویترز امروز (سه شنبه) نشان داد 11 عضو اوپک در ماه ژانویه میلادی به طور میانگین روزانه 30 میلیون و 10 هزار بشکه نفت صادر کرده‌اند. این میزان در ماه دسامبر (ماه قبل) 31 میلیون و 170 هزار بشکه در روز بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با 50 سنت افزایش، 55 دلار و 73 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. همچنین بهای هر بشکه نفت سبک آمریکا با 60 سنت افزایش، به 53 دلار و 23 سنت رسید. 

کشورهای صادرکننده نفت تاکنون توانسته‌اند 82 درصد از تعهدات خود برای کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی را اجرایی کنند. این میزان بالاتر از پیشبینی‌های بازار انرژی در این باره بود. پیش‌تر طی توافق کاهش عرضه نفت در سال 2009، میزان موفقیت ابتدایی آن توافق، 60 درصد بود.

صادرکنندگان نفت عضو اوپک و غیر اوپک در توافقی تاریخی، متعهد شدند میزان عرضه نفت در بازار جهانی را روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش دهند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار