هر خانواده آمریکایی باید 120 دلار برای ساخت دیوار مکزیک پرداخت کند

بودجه مورد نیاز برای احداث دیوار حائل بین آمریکا و مکزیک 15 میلیارد دلار است.

هر خانواده آمریکایی باید 120 دلار برای ساخت دیوار حائل پرداخت کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ کمیته دو حزبی بودجه فدرال اعلام کرد درصورتی که دولت مکزیک بخشی از هزینه ساخت دیوار حائل در مرز این کشور با آمریکا را پرداخت نکند، هر خانواده آمریکایی باید با پرداخت 120 دلار، مازاد هزینه ساخت این دیوار را متحمل شود و این به معنای افزایش بدهی‌های ملی آمریکا است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همواره سیاست های دموکراتها را عامل افزایش بدهی ملی به 19 تریلیون دلار معرفی کرده است. این در حالیست که اگر مکزیک هزینه ساخت دیوار مرزی را پرداخت نکند، مبلغ قابل توجهی به این بدهی افزوده می شود.

"پل رایان"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در گفتگو با شبکه ان بی سی تاکید کرد شیوه های مختلفی وجود دارد که آمریکا می تواند هزینه ساخت دیوار را از مکزیک دریافت کند.

وی اعلام کرد با افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای وارداتی از مکزیک، می توان 8 تا 14 میلیارد دلار از هزینه ساخت این دیوار را تامین کرد. برخی منابع نیز بودجه مورد نیاز برای احداث این دیوار را 15 میلیارد دلار تخمین زده اند. این در حالی بود که "انریکه پنیا نیتو"، رئیس جمهور مکزیک در پیامی تلویزیونی تصریح کرد که مکزیک حاضر به پرداخت پولی برای دیوار مرزی نیست.

قرار بود روسای جمهور آمریکا و مکزیک هفته آینده در کاخ سفید دیدار کنند ولی دستور ساخت دیوار مرزی باعث شد رئیس‌جمهور مکزیک، برنامه سفرش به واشنگتن را در اعتراض به پرداخت پول برای ساخت دیوار مذکور لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار