دیدار رؤسای جمهوری آمریکا و مکزیک در هفته آینده

قرار است انریکه پنیا نیتو و دونالد ترامپ هفته آینده برای گفتگو در خصوص مسائل مختلف با یکدیگر ملاقات کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قرار است "انریکه پنیا نیتو"، رئیس جمهور مکزیک و "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید آمریکا اواخر ماه جاری میلادی برای گفتگو در خصوص تجارت، مهاجرت و مسائل امنیتی با یکدیگر ملاقات کنند.

"شان اسپایسر"، سخنگوی ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: این دو رئیس جمهور 31 ژانویه سال جاری میلادی (12 بهمن)، یک هفته پس از آنکه مقامات ارشد هر دو کشور مذاکراتی دو جانبه در واشنگتن برگزار می کنند، با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

پنیا نیتو که بخاطر رسوایی های فساد و افزایش تورم در کشور، از محبوبیت وی کاسته شده است، بخاطر نداشتن یک استراتژی آشکار برای مقابله با تهدیدات ترامپ -- از جمله اخراج مهاجران و ساخت دیوار مکزیک -- مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

بسیاری از مردم مکزیک نگران وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ هستند. ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که با اعمال مالیات های مرزی بر محصولاتی که در خارج از آمریکا تولید می شوند، مکزیک را مجبور می کند هزینه ساخت دیوار را بپردازد. این مسئله می تواند به صادرات مکزیک به بزرگترین شریک تجاری اش یعنی آمریکا صدمه وارد کند.

دونالد ترامپ از سال 2015 یعنی زمانی که وارد رقابتهای انتخاباتی شد، تاکنون بارها از مسئله مهاجرت، شغل و تجارت در مکزیک انتقاد کرده است. همین مسائل باعث کاهش ارزش پزو و دلسرد شدن سرمایه گذاران بویژه در بخش خودروسازی شده است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار