تظاهرات میلیونی مردم سراسر جهان در مخالفت با سیاست‌های ترامپ

بیش از یک میلیون نفر علیه سیاست‌های دونالد ترامپ در سراسر جهان تظاهرات کردند.

تظاهرات میلیونی مردم سراسر جهان در مخالفت با سیاست‌های ترامپ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، بیش از پانصد هزار نفر در اعتراض به سیاست های ترامپ در واشنگتن تظاهرات کردند. 

خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: مردم بسیاری از نقاط دنیا برای نشان دادن همبستگی خود همزمان با تظاهرات مردم آمریکا به خیابانها آمدند. یکی از معترضان گفت:«ما به اینجا آمده ایم تا به تنفر و تفرفه‌ای که دونالد ترامپ آن را به عنوان سیاست مطرح می کند، اعتراض کنیم. ما آمده ایم تا به بیگانه هراسی روزافزون در این کشور و همینطور نژادپرستی اعتراض کنیم.»

قشرهای مختلف مردم در این اعتراضات شرکت داشتند.

همچنین موج سرما در  شهر  مونترال کانادا  مانع برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در این شهر نشد و بیش از دو هزار نفر در حمایت از راهپیمایی زنان در واشنگتن در یکی از میدانهای این شهر تجمع کردند.

یکی از زنان شرکت کننده در این تظاهرات گفت:« من نتوانستم به واشنگتن بروم  برای  همین به منظور  ابراز همبستگی با آنها و نشان دادن  مقاومت خودم  به اینجا در مونترال آمدم.»

سی ان ان نیز اعلام کرد نه تنها در سراسر آمریکا بلکه در دیگر نقاط دنیا هم مردم در مخالفت با ترامپ به خیابانها آمدند. معترضان در حمایت از حقوق زنان و برابری های اجتماعی  و در اعتراض به دستور کاری دونالد ترامپ به غیر از شهرهای آمریکا در لندن، پاریس، بارسلون و سیدنی تظاهرات کردند. یکی از خبرنگاران این شبکه که روز گذشته در تظاهرات واشنگتن حضور داشت گفت: جمعیت زیاد بود و افرادی بودند که با صندلی چرخ دار آمده بودند. سیاستمداران و هنرپیشه ها هم بودند.» یکی از بزرگترین تظاهراتی که در آمریکا برگزار شد در واشنگتن بود. حدود 600 تظاهرات در دیگر کشورهای جهان در اعتراض به ترامپ برگزار شده است. آنها خطاب به رئیس جمهور جدید آمریکا  گفتند تصمیمات او می تواند همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار