هتک حیثیت از سوی دوست صمیمی در پی انتقام جویی

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شهرستان ورامین خبر داد

هتک حیثیت از سوی دوست صمیمی در پی انتقام جوییبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در  شهرستان ورامین خبر داد و گفت: در این پرونده متهم که با شاکی دوست بود در پی اختلاف و انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی نموده بود.      



پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سامان محمدی اظهار کرد: در پی شکایت احدی از شهروندان ورامینی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت. برابر اظهار شاکیه، فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ارسال عکس‌های شخصی شاکی اقدامم به هتک حیثیت نموده بود.
 
 وی افزود: حسب دستور مقام قضایی پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکی و اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید که متهم به هویت م . د شناسایی گردید که شاکی اعلام داشت متهم را می‌شناسد و از دوستان صمیمی‌ او‌ می‌باشد.
 
رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران خاطر‌نشان کرد: پس از اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌. در بازجویی از متهم ابتدا منکر به بزه انتسابی بودند و متهم اظهار داشت که از گوشی او سوء‌استفاده شده و شخص دیگری اقدام به پخش عکس در شبکه‌های اجتماعی  کرده است که با ارائه مستندات نهایتا به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام داشت حدود  سه سال است که با شاکیه ارتباط خانوادگی دارد که در همین حین با شاکیه دچار مشکل شده و برای انتقام اقدام به پخش تصاویر در شبکه‌های اجتماعی کرده است.
 
وی با اشاره به فصل پنجم قانون جرائم رایانه ای گفت: در ماده 16 قانون جرائم رایانه ای آمده است، هركس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف كند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر كند، به نحوی كه عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
 
سرهنگ محمدی ادامه داد: ذیل تبصره ماده16 آمده چنانچه تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، مرتكب به حداكثر هر دو مجازات مقرر محكوم خواهد شد.
 
وی در هشدار به کاربران فضای مجازی گفت: مطابق ماده17قانون جرائم رایانه‌ای هر كس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر كند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی كه منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتك حیثیت او شود، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.
 
رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران تاکید کرد: لذا کاربران باید مراقب باشند خواسته یا ناخواسته عامل هتک حیثیت دیگران نشوند چرا که این امر جرم بوده و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.
 
سرهنگ محمدی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و یا کاربران خاطی و مجرم می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس‌ www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارشش خود را ثبت نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار