پژوهشگر انگلیسی: غرب از اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین حمایت می کند

یک پژوهشگر انگلیسی حمایت غرب از رژیم بحرین را چراغ سبزی برای تداوم اقدامات سرکوبگرانه این رژیم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربکا مسترتون پژوهشگر انگلیسی، حمایت دولتهای غربی از رژیم بحرین را چراغ سبزی برای تداوم اقدامات سرکوبگرانه این رژیم علیه مردم بحرین دانست.

مسترتون در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: رژیم بحرین می داند که از حمایت یک سری از رژیمهای با پایه های لرزان در منطقه و برخی دولتهای غربی برخوردار است و با همین پشتوانه دست به کشتار و سرکوب مردم بحرین می زند.

این پژوهشگرافزود: برخی دولتهای غربی با رفتار و گفتارشان نشان دادند حامی خاندان حاکم بر بحرینند و تلاش می کنند با شعارهای دفاع از حقوق بشر و مخالفتهای بی رمق و لفظی و با بیان اینکه این رژیم در حال انجام اصلاحات است او را معقول نشان دهند و سر پا نگهدارند.

وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات نشان دادن چراغ سبز به این رژیم است تا او به  سرکوب مردم و فریاد ازادیخواهی بپردازد و به کشتار و شکنجه مردم و رهبران دینی ادامه دهد.

خانم مسترتون گفت: این حق طبیعی مردم است که در پی حقوق اولیه خود باشند و در مقابل کسانی که این حق را از آنان سلب کرده اند بایستند و از آرمانهایشان دفاع کنند.
 
وی افزود: جای تعجب است  رژیمهای غربی که مدام خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند نه تنها در مقابل اینگونه اقدامات سرکوبگرانه و ضد دموکراتیک ساکت اند بلکه از رژِیمی که به اینگونه اقدامات دست می زند حمایت نیز می کنند.

نماینده سلب تابعیت شده مجلس بحرین نیز گفت: رژیم آل خلیفه به پشتوانه برخی دولتهای غربی و رژیم های سرکوبگر منطقه نشان داد هیچ ارزشی برای حقوق شهروندان قائل نیست.
 
جلال فیروز به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: برخی دولتهای غربی  و عربستان و امارات پول و  ادوات و سلاحهای زیادی به رژیم آل خلیفه داده اند که این رژیم  قدرت نامشروع خود را از آنها گرفته و از همه آنها نیزعلیه مردم بحرین استفاده می کند.

وی گفت: بخشی از سلاحهایی که به رژیم بحرین داده شده است شیمیایی است و او نیز ابا ندارد از آنها علیه مردم استفاده کند.
 
این نماینده سلب تابعیت شده مردم بحرین با بیان اینکه اسناد غیر قابل انکار نشان می دهد که این رژیم حتی نزدیک کودکستانها از گازهای شیمیایی استفاده کرده است گفت: آنان حتی به درون کودکستانها گازهای اشک اور پرتاب کردند که موجب اسیب رساندن به کودکان و خفگی آنان شد و امروز کودکان در مسیر مدرسه و خانه با دیدن ادوات سنگین نظامی رژیم آل خلیفه دچار ترس و اضطراب شده اند.

وی افزود: مزدوران این رژیم حتی کودک 13 ساله را به جرم مخالفت با رژیم آل خلیفه بازداشت کردند.

جلال فیروز گفت: برغم اقدامات گسترده و سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه مردم بحرین برای مبارزه با ظلم و ستم گریهای این رژیم عزم جدی دارند و اینگونه اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی نخواهد توانست در عزم آنان برای دفاع از ارمانهایشان خللی وارد کند.

این نماینده سلب تابعیت شده مجلس بحرین حمایت برخی دولتهای غربی از رژیم آل خلیفه برغم افزایش اقدامات خشونت بار و ضد مردمی اش را شرم آورد خواند و افزود: واکنش برخی نهادهای بین المللی هم به گونه ای نیست که منجر به کاهش اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار