تعویق رای‌گیری درباره شهرک‌سازی‌های جدید تل‌آویو در کنست

کابینه رژیم صهیونیستی رای‌گیری برای قانونی کردن لایحه ساخت 4 هزار واحد مسکونی جدید در کنست را به تعویق انداخت.

تعویق رای‌گیری درباره شهرک‌سازی‌های جدید تل‌آویو در کنستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کابینه رژیم صهیونیستی رای گیری برای قانونی کردن لایحه ساخت 4 هزار واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های فلسطینی را امروز (دوشنبه) به تعویق انداخت. این لایحه از سوی دادستان کل سرزمین‌های اشغالی مغایر با قانون اساسی این رژیم شناخته شده بود.

بر این اساس، این لایحه مورد حمایت ائتلاف افراط‌گرایان و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل است و انتظار می‌رفت در جلسه عصر امروز کنست (پارلمان اسراییل) رای لازم را کسب کند؛ اما به دلیل ترس از "فیلی باستر" (تلاش اقلیت با اتخاذ روش‌های متفاوت برای جلوگیری از تصمیم‌گیری بر روی طرح اکثریت را می‌گویند) مخالفان و بحث‌های پیرامون، فرآیند تصویب لایحه کند شده است.

بزالل اسموتریچ، نماینده افراط‌گرایی که در پیش‌نویس این لایحه دست داشته است در این باره گفت: به رای گذاشتن این لایحه به تعویق افتاد و احتمالا تصمیم‌گیری درباره آن روز سه‌شنبه انجام شود. یک کمیته موارد نهایی این لایحه را انجام داد، با این وجود هنوز اقداماتی باید انجام شود.
پیش‌تر رژیم صهیونیستی در هفته گذشته اعلام کرده بود برنامه‌ای برای ساخت 2 هزار و 500 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها دارد. اعلام این برنامه باعث آشفتگی واشنگتن نشد و سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این تصمیم تل‌آویو، اسراییل را متحد بزرگ آمریکا خواند. 

با این حال، آویچای مندلبلیت، دادستان کل سرزمین‌های اشغالی لایحه جدید شهرک‌سازی‌های اسراییل را مغایر با قانونی اساسی این رژیم و نقض قوانین بین المللی دانست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار