اصفهان؛

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها از برگزاری دومین دوره این کنفرانس در دانشگاه اصفهان در اواخر بهمن ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد راستی  امروز در نشست خبری دومین کنفرانس ملی بازهای رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از سال گذشته با برگزاری اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها به صورت جدی به عرصه بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه، لیگ و غیره در خصوص بازی‌های رایانه‌ای در سال گذشته ازجمله برنامه‌هایی بود که مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان اجرا شد، افزود: برگزاری اولین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها اتفاق بزرگی بود که در اصفهان رقم خورد و در آن کمبودهایی در حوزه آموزش بازی‌های رایانه‌ای ایران نمایان شد.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازهای رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان اینکه حجم استقبال از اولین کنفرانس باعث شد تا انگیزه دانشگاه اصفهان برای ورود به این عرصه افزایش پیدا کند، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی فضای مجازی و دیگر تشکل‌های مرتبط ازجمله دستگاه‌ها و نهادهایی بودند که در راه‌اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان نقش داشتند.

وی با بیان اینکه در مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان 3 هسته آموزش، فناوری و تولید محتوا و توسعه کسب‌ و کار اجتماعی و کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است، تأکید کرد: ساختن بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند ایجاد اشتغال در محیط‌های اجتماعی تقویت کند.

راستی با بیان اینکه مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان در هسته آموزش و توانمندسازی از ابتدای سال تا به حال کارگاه‌هایی را برگزار کرده است، بیان کرد: مسؤولان دانشگاه اصفهان به صورت جدی پیگیری اضافه کردن رشته بازی‌سازی دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در همین دانشگاه است.

وی ادامه داد: انگیزه مرکز بازی‌های رایانه‌ای در افزودن رشته بازی‌سازی در مقطع کارشناسی افزایش توان تولید بازی‌های رایانه‌ای و در مقطع کارشناسی ارشد، عمیق‌تر شدن بازی‌ها و افزایش علوم مرتبط در این رشته است.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازهای رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها خاطرنشان کرد: مرکز بازی‌های رایانه‌ای در هسته تولید محتوا به طرح‌های کاربردی در تولید بازی‌های رایانه‌ای جدی، توجه ویژه‌ای دارد چرا که بازی‌ها به دو دسته سرگرم‌کننده و بازی‌های جدی تقسیم می‌شوند و بازی‌های جدی در حوزه‌های درمان، فرهنگ‌سازی و آموزش کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان نگاه ویژه‌ای به بحث کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دارد، اضافه کرد: در حال حاضر در تولید محتوای دیجیتال کشور ایران ضعف بسیار زیادی دارد؛ ضعف در این صنعت نو به دلیل کمبود نیروهای انسانی در این حوزه است.

راستی با بیان اینکه ایده پرداز، طراح و دیگر متخصصان در ساختن یک بازی نقش دارند، اظهار کرد: ساختن بازی‌های رایانه‌ای مانند ساختن فیلم‌های سینمایی هستند چراکه باید بازی‌ها گروهی ساخته‌شده و هر شخص در این گروه بر اساس تخصص خود نقشی ایفا کند.

وی با بیان اینکه تیم بازی سازو مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در اصفهان نیاز به یک فضا داشت که با حمایت دانشگاه اصفهان این مکان آماده شد، عنوان کرد: دانشگاه اصفهان دبیرخانه کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای را راه‌اندازی کرد که از امسال این همایش به صورت دائم در سال‌های بعدی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازهای رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان اینکه علوم انسانی، هنر و فنی سه بخش علمی این کنفرانس هستند، گفت: رسالتی که دانشگاه اصفهان در حوزه بازی برای خود قائل است، توسعه آموزش و کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

وی در پایان اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه بسیار می‌تواند مؤثر باشد چرا که استان اصفهان دقیقاً در مرکز ایران واقع شده و با 8 استان دیگر ارتباط دارد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.