ایندیپندنت: چرا ترامپ در سفر به انگلیس با شاهزاده چارلز دیدار نمی‌کند؟

ملکه انگلیس از دونالد ترامپ برای سفر به لندن دعوت کرد؛ اما از ورود وی به این کشور استقبال نمی‌شود.

ایندیپندنت: چرا دونالد ترامپ در سفر به انگلیس با شاهزاده چارلز دیدار نمی‌کند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- و شاهزاده چارلز -فرزند ملکه انگلیس- به دلیل اختلاف نظر در مسئله تغییرات آب و هوایی احتمالاً هنگام سفر ترامپ به لندن با یکدیگر ملاقات نمی‌کنند و این موضوع به روابط آمریکا-انگلیس آسیب می‌رساند.

شاهزاده چارلز یکی از طرفداران محیط زیست است که یک شرکت مواد غذایی ارگانیک را اداره می‌کند. این در حالیست که ترامپ به شدت تغییرات آب و هوایی را انکار می‌کند. وی پیش از این اعلام کرده بود گرمایش جهانی زمین شایعه‌ای است که چینی‌ها آن را ساخته اند.

اختلاف نظر ترامپ و چارلز همچنان در حال افزایش است و موجب نگرانی دو کشور شده است. انتظار می‌رود برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تنش یکی از فرزندان چارلز به نمایندگی از وی با دونالد ترامپ دیدار کند.

ترزا می –نخست‌وزیر انگلیس- نخستین مقام عالیرتبه یک کشور خارجی بود که با دونالد ترامپ دیدار کرد. ترامپ در همین ملاقات دعوت ملکه انگلیس را پذیرفت و قرار است برای ملاقات با ملکه به لندن سفر کند.

اما علاوه بر اختلاف نظر رئیس‌جمهور آمریکا با شاهزاده چارلز، دستور اخیر ترامپ برای محدود شدن ورود مهاجران به این کشور اعتراض مقامات لندن از جمله جرمی کوربین –رهبر حزب کارگر- را در پی داشته است. کوربین اعلام کرد ترامپ باید تا زمانی که این دستور جدید را لغو نکرده است از ورود به انگلیس منع شود.

دونالد ترامپ روز جمعه دستور جدیدی را صادر کرد که براساس آن، ورود پناهجویان سوری به آمریکا به مدت 4 ماه ممنوع شد. همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف شد. این موضوع خشم مردم جهان را بر انگیخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار